HedeDanmark er over halvvejs i sin nuværende fireårige strategiperiode, som udløber med udgangen af 2018.
Her er det målet, at omsætningen skal runde de to mia. kroner, og at bundlinjen hos den internationale grønne service- og handelsvirksomhed, der gør sig i alt fra pleje og vedligehold til nyanlæg, forvaltning af skov, handel med juletræer og genanvendelse, skal op på 80-85 mio. kroner.
Det fortæller Lars Petersen, der har siddet på posten som adm. direktør i HedeDanmark siden 1. januar 2016.
Om det skal ske med yderligere opkøb eller uden afhænger af den konkrete situation. I 2016 har HedeDanmark opkøbt Frank Sørensen Anlægsgartner og NordicTrees, og byder den rigtige mulighed sig, så er HedeDanmark klar til at købe, men der er ingen aktuelle planer.
- Vi har ikke bare en strategi om at opkøbe for at blive store. Vi vil helst organisk vækst, fortæller Lars Petersen.
HedeDanmark vil runde de to mia. kroner
Det er omsætningsmålet i den grønne aktørs 2018-plan, som også byder på ambitioner om en bundlinje på mellem 80-85 mio. kroner