"Der er et element i din artikel, der skærer i mine øjne. Du betegner Marina City som en ny bæredygtig bydel, men hvad betyder det egentlig? Det er muligvis det narrativ, som Kolding Kommune rejser med, men jeg håber, at I på Licitationen vil forsøge at undgå den slags kildeafsmitning."
Sådan lød det i en mail, denne signatur modtog fra en læser e...
Pas på den grønne markedsføring: Nyt EU-direktiv bliver en gamechanger
Ny EU-lovgivning vil stramme skruen yderligere for den grønne kommunikation. Sager fra byggebranchen er i øjeblikket ved at blive undersøgt af forbrugerombudsmanden
Kolding Kommunes prestigeprojekt Marina City er et af de mange nye bydelsprojekter, der bliver kommunikeret og markedsført som "bæredygtig bydel". Den går ifølge forbrugerombudsmanden ikke, og i fremtiden bliver den type kommunikation endnu mere problematisk med EU's Green Claim-direktiv. Illustration: Schønherr
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Licitationen, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer