23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Robotter skal svejse armeringsstålet til verdens længste sænketunnel

I den aller sydligste del af Danmark er man ved at lægge sidste hånd på de fabrikker, der skal lave elementerne til Femern Bælt-tunnelen. 350.000 tons armeringsstål skal svejses af 50 smede – og et hav af robotter

Det er svært at forstå, hvor stort Femern-byggeriet er, når man når til enden af Sydmotorvejen i Rødbyhavn. Man kan enten køre ligeud og direkte ombord på Rødby-Puttgarden færgen. Kører man til højre, fører vejen direkte til Lollands absolutte vækstmotor i disse år, Femern Bælt-tunnelen.

Et tidligere hotel med en legeplads fuld af havdyr og elementer fra brobyggeriet er det første tegn på, at man nærmer sig en af Europas i øjeblikket største byggepladser.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172