23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Aarsleff jagter den næste guldåre

Koncernen skal være gearet til at reagere på potentielle nye markeder, fremhæver adm. koncerndirektør Jesper Kristian Jacobsen, der afløste Ebbe Malte Iversen som topchef for landets største bygge- og anlægskoncern for et år siden

En god angriber slår til, når muligheden byder sig.

Det samme gør en god entreprenør, og for Aarsleff er det blevet en del af koncernens dna at identificere og lukrere på nichemarkeder, der bobler frem i en kortere årrække, for derefter at trække sig igen, når betingelserne ikke længere er der.

- Der er den almindelige, nogenlunde stabile udvikling i markedet, og ved siden af dukker der de her muligheder op, som er der i fem til ti år, inden de falder væk igen. Vi kalder dem epoker. For at fange og udnytte dem handler det om, at man som entreprenør er nødt til at være omstillingsparat og agil, siger Jesper Kristian Jacobsen adm. direktør for Aarsleff-koncernen til Licitationen - Byggeriets Dagblad.

Et år ved bordenden
Tilgangen har i mange år været en af nøglestenene i Aarsleff-koncernen. Jesper Kristian Jacobsens forgænger, den mangeårige topchef Ebbe Malte Iversen har tidligere fremhævet det som en af hovedårsagerne til, at Aarsleff over en årrække har kørt med høje vækstrater, og siden finanskrisen er stukket af fra resten af landets største entreprenører.

I dag - tirsdag den 1. oktober 2019 - er det præcist et år siden, at Jacobsen overtog styringen, og siden er der ikke rokket meget ved strategien.

Koncernens største segment Anlæg & Byggeri har ikke noget vækstmål som de to andre øvrige segmenter (Fundering og Rørteknik). I Anlæg & Byggeri handler det i højere grad om at læse markedet og have snøren ude, når der opstår muligheder

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web03