23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

HedeDanmark retter blikket mod 2020

De kommende år skærper koncernen fokus på innovation, optimering og forbedring af kundeoplevelser. Målet er at runde to mia. kroner i omsætning og nå et resultat før skat på 70 mio. kroner

HedeDanmark har udformet sin strategi frem mod 2020. Her er fokus på tre ting. Det gælder nytænkning, optimering og forbedring af kundeoplevelser.

Det oplyser Lars Petersen, direktør i HedeDanmark, til Licitationen - Byggeriets Dagblad.

- Vi lægger meget vægt på innovation, siger han og henviser såvel til nye løsninger som nye serviceydelser og ny teknologi.

Og optimering er nødvendigt, fremhæver han. Den grønne branche er nemlig præget af skarp konkurrence og lave priser.

- Vi er i et prispres uden lige, så der er kun en vej, og det er at optimere, forklarer han.

Nyt mål om to mia. kroner
HedeDanmark-direktøren fremhæver, at ambitionen er at runde to mia. kroner i omsætning i 2020 og nå en bundlinje før skat på 70 mio. kroner.

De to mia. kroner har også været målet i 2018-strategien, hvor ambitionen desuden har været et resultat før skat på 80-85 mio. kroner, men som Licitationen - Byggeriets Dagblad beskrev i går, er forventningerne reduceret.

HedeDanmark-koncernen arbejder nu i stedet for en bundlinje på mellem 40 og 45 mio. kroner i 2018.

Nedjusteringerne skyldes blandt andet, at HedeDanmark her har haft taget udgangspunkt i at genvinde den grønne pleje for forsvaret, som imidlertid er gået til anden side.

Desuden spiller det ind, at HedeDanmark har afgivet mere, end de har vundet af Vejdirektoratets vintertjeneste, og at juletræer bidrager mindre end ventet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web02