23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny direktør vil styrke Lindpros synlighed

Branchen skal i højere grad blive bevidst om, at Lindpro er meget mere end en stor elinstallatør, mener ny topchef Claus Fibiger.

Lindpro A/S har de seneste år gennemgået en markant udvikling fra at være en traditionel elinstallationsvirksomhed til en teknikentreprenør, der favner bredt inden for flere fagområder. Som en del af MT Højgaard-koncernen er Lindpro desuden med helt fremme inden for teknologi og udvikling. Det er dog ikke overalt i branchen, at det billede er fremherskende, oplever den nye topchef.



- Nogle tror fortsat, at Lindpro er en stor elinstallatør, men vi er så meget mere end det. Ren kommunikativt synes jeg, at der et stykke arbejde at gøre på dette område, siger Claus Fibiger, der tiltrådte officielt som adm. direktør den 1. april.



Han er hentet ind som permanent afløser for Peter Kaas Hammer, der senere på året tiltræder som adm. direktør hos Kemp & Lauritzen. Bestyrelsesformand Jørgen Nicolajsen har vikarieret som øverste chef i mellemtiden.



I den teknologiske Superliga

Lindpros udvikling fra elinstallatør til teknikentreprenør var noget af det, der tiltrak Claus Fibiger.



- Det er en flot rejse, virksomheden har været på. Og den er landet et rigtig fornuftigt sted med en sund ballast og god økonomi, siger han og fremhæver også moderkoncernen.



- Som datterselskab til MT Højgaard kan vi udnytte koncernens enorme ressourcer inden for Virtual Design Construction og BIM-modellering, der bringer os frem som spydspids inden for teknologisk og digital udvikling, siger Claus Fibiger.



Han er uddannet erhvervsøkonom med speciale i ledelse og teknologi og kommer fra en stilling som kommerciel direktør i servicevirksomheden Coor Danmark, hvor han som driftsansvarlig for tilbud og opstart af kontrakter blandt andet var med til at indgå servicekontrakter hos Danmarks Radio og Politiet.



Den nye Lindpro-chef ser flere paralleller mellem sin tidligere og nuværende arbejdsplads. Begge er et selskab i en større koncern, har servicering af kunderne som kerneopgave, og så har begge selskaber mange afdelinger fordelt over hele landet, der stiller krav til ledelsen.



- Det kræver noget, når man skal implementere ledelsesprincipper over mange afdelinger, siger Claus Fibiger.



Videreføre strategi

De første dage i chefstolen går med at snakke med ansatte og kunder rundt omkring i landet for at få input til, hvordan Lindpro kan udvikle sig.



De overordnede linjer for fremtiden er dog lagt i teknikentreprenørens strategi, og Claus Fibigers primære opgave bliver at implementere og videreudvikle strategien.



- Jeg tror, det har været vigtigt for ledelsen, at de har fundet en profil, der kan videreføre den strategi, der allerede er lagt. Destinationen er fortsat den samme med mig ved roret, men vejen dertil kommer jeg til at påvirke, siger han. Det gælder blandt andet Lindpros synlighed over for kunderne.



- Vi servicerer ikke kunderne tilstrækkeligt fra et kontor i Glostrup, og det er meget vigtigt for mig, at vi er fysisk til stede på vores lokationer - så meget som det er muligt, siger adm. direktør Claus Fibiger.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.187