23948sdkhjf

Optimera bliver hovedleverandør i nyt forsikringssamarbejde

Et nyt samarbejde skal sikre leverancer af byggematerialer til skadesudbedring
Byggerådgiverfirmaet Temque har peget på byggevarekæden Optimera som leverancepartner i et nyt forsikringskoncept.

Optimera skal sammen med et landsdækkende håndværkernetværk levere byggematerialerne til udbedring af forsikringsskader i en lang række af landets forsikringsselskaber.

Oriel er navnet på et nyt forsikringskoncept i Danmark, som skal sikre, at forsikringsskader udbedres på faste vilkår.

Konceptet, som er verdensomspændende, varetages i Danmark af Cunningham Lindsey Leif Hansen, der er en konsulentvirksomhed med speciale i forsikringsskader, og byggerådgiverfirmaet Temque. De har valgt at indgå en aftale med Optimera om levering af byggematerialer til alle forsikringsskader under Oriel-paraplyen.

For Optimera er aftalen endnu en appelsin i turbanen. Tidligere på året valgte Milton Huse Optimera som hovedleverandør. Med den nye forsikringsaftale kan kæden se frem til at øge omsætningen betydeligt.

Koncept vækker interesse

Fra forsikringsselskaberne er der stor interesse for det nye Oriel-koncept. De får adgang til et landsdækkende netværk af højt specialiserede håndværkere og en dygtig byggematerialeleverandør på faste vilkår uden økonomiske overraskelser.

"Vi har valgt at samarbejde med Optimera, fordi kæden har et unikt logistikkoncept. Uanset hvor en forsikringsskade er opstået i landet, kan håndværkerne i vores netværk bestille de nødvendige byggematerialer frem til kl. 18 og få dem leveret på stedet inden næste morgen kl. 7. For forsikringsselskaberne er det en meget stor fordel at anvende faste samarbejdspartnere, som kan rykke ud hurtigt. Det betyder, at de kan imødekomme forsikringstagerne med et hurtigere professionelt setup, og derved øge kundetilfredsheden", siger Poul Christensen, der er partner i Temque.

Midt i vækststrategi

Hos Optimera er der stor tilfredshed med den nye aftale. Kæden står midt i en vækststrategi, og aftalen er et vigtigt skridt i denne bevægelse.

"For os er det en fantastisk mulighed for at vise, hvad vi kan på både materiale- og leverancesiden. Med et lidt fortærsket ord er det en blåstempling af vores kompetencer. Samtidig vil jeg da ikke lægge skjul på, at det er attraktivt for os at få indirekte adgang til en tragt af omsætning og opgaver hos forsikringsselskaberne. Tager vi Optimera-brillerne af, mener jeg også, at vi som samfund har gavn af, at der skabes fuld transparens i forsikringssager. Det kommer alle til gode", siger Nick Rønsner, salgsdirektør i Optimera.

Optimera er en professionel byggecenterkæde med 15 centre i Danmark og et center på Grønland, samt et online byggecenter med landsdækkende levering.

Virksomheden har blandt andet leveret træ til Operaen og Skuespilhuset. Optimeras kunder er primært professionelle håndværkere og det semiprofessionelle segment. Optimera indgår sammen med Brødrene Dahl, Heradan og Øland i Saint-Gobain koncernen.

Sigh
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141