23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kunderne er ukritiske med stilladser

Prisen er altafgørende for kunderne, der forudsætter lovlighed i udbud
at forholde sig til den rejste kritik af de små stilladsaktører







Krisen har presset mange



















Vi bliver valgt på prisen







Vi har bedt formanden for Stilladssektionen, Kurt Bo Jensen om . Han er enig - et stykke af vejen. ”Jeg er ikke parat til at sige, at folk er ligeglade med sikkerheden og at de ser stort på reglerne, når det kommer til stilladsarbejder”, siger han til Licitationen Byggeriets Dagblad. ”Men det er et faktum, at krisen har presset mange virksomheder - også i stilladsbranchen. Det handler om lukninger, nye virksomheder, som er etableret igen måske efter en konkurs med videre. Disse virksomheder skal klare sig i konkurrencen, og det kan de kun gøre ved at have lave priser, for de har ikke meget andet at konkurrere med”, siger han. ”Dertil er der nok også nogle steder, hvor mester står for svagt overfor medarbejderne, og det betyder at medarbejderne siger noget, men gør noget andet, og det kan give bagslag i forhold til virksomheden, erklærer formanden. ”Men egentligt starter det hele hos kunden. Det er her, afgørelsen egentligt falder, for det er ham, der betaler for stilladset, og han vil bare have det billigt. Et godt stillads er ikke bare billigt. Et godt stillads koster vel det dobbelte af, hvad ”bare et stillads” koster. Det handler blandt andet om dobbeltrør i overdækninger, og vognmandsstropper i presenninger. ”Sådan som det fungerer i dag, så handler det for stilladsentreprenørerne mere om at undgå at få bøder, end at lave et godt stillads og kunderne forventer jo at det er lovligt til den halve pris, og her er der altså nogen der går galt i byen. Med andre ord bliver vi af kunden valgt, fordi vi er de billigste, ikke fordi vi laver et godt stillads og yder en god service”, siger formanden Kurt Bo Jensen. Han tilføjer, at stilladsbranchen går den rette vej med de certificeringer og uddannelser, som faget anvender.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.188