23948sdkhjf

Deas overtager 13 centre og 75 medarbejdere 1. juli

Der er under en måned til Deas overtager administrationen af 13 centre fra norske Steen & Strøm. Det har taget tæt på et år at gøre klar til overtagelsen
75 medarbejdere følger med, når ejendomsforvaltningsselskabet Deas tager fuld kontrol med Danica Ejendommes centre 1. juli. I praksis skal deres kontrakter oprettes, og alle lejekontrakter og varme- og driftsregnskaber læses igennem og oprettes i Deas’ systemer.

Som forberedelse har Deas i 10 måneder arbejdet med en tværgående projektorganisation, der skal sikre, at overtagelsen af centrene og modtagelsen af de nye medarbejdere fungerer optimalt.

”Det er en meget stor og spændende opgave, selv for os. Selvom 13 centre måske ikke lyder af meget, så kræver det store ressourcer”, siger adm. direktør i Deas, Henrik Dahl Jeppesen.

”Vi skal lære alle de nye medarbejdere at kende og bygge en ny organisation op. Og så ligger der en stor opgave i at lære de nye centre at kende og forstå deres forretning”, siger han.

Læs mere om DEAS: " Deas’ bygherreafdeling landede Danica ".

Boost til forretningen

Deas har i forvejen 600 ansatte og forvalter derudover 700 medarbejdere, som formelt er ansat af Deas’ kunder, men som arbejder i Deas’ arbejdsuniformer. Virksomheden er i forvejen til stede på 2000 lokationer.

”Det, der sker med vores forretning, er, at vores centerben virkelig får kritisk masse. Vi sidder nu med 17 af de største centre i Danmark”, siger Henrik Dahl Jeppesen.

Han vil ikke ud med, hvor stort et boost overtagelsen giver forretningen, men han fortæller, at den har pænt stor indvirkning.

Deas administrerer i forvejen tre af Danica Ejendommes centre og har haft rådgiveransvar og stået for projektstyringen af ombygningen af Frederiksberg Centret og etableringen af Copenhagen Designer Outlet.

Udfordringen med centerbyggeriet i Frederiksberg Centret er som beskrevet i gårsdagens Licitationen - Byggeriets Dagblad, at man bygger ovenpå et center, der er i drift. Det hele skal således koordineres, så kunder og lejere oplever mindst mulig irritation.

Forberedelse og planlægning

”Selvfølgelig kan man ikke undgå vand, støv og larm, når man bygger, men så længe man er forberedt og tilrettelægger byggefasen fornuftigt, og alle parter sætter sig til bordet, så kan det godt lade sig gøre”, siger Henrik Dahl Jeppesen.

Lige nu er Amagercentret i arkitekternes hænder, for centret står for en lignende udvidelse på øverste etage. Deas byggesagkyndige kompetencer har ifølge ejendomschef i Danica Ejendomme, Eva Handest, været med til at lande kontrakten med de resterende 13 centre.

”Vi forventer, at vores byggetekniske afdeling kommer til at få et boost fremad som følge af de nye centre”, siger Henrik Dahl Jeppesen.

Ansætter I flere?

”Det kan sagtens være.”
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125