23948sdkhjf

SEO-afdeling trækker på viden, som del af Nordiske Medier, når de skaber synlighed for B2B kunder

Det er ikke kun inden for B2B fagmedier, at Nordiske Medier er specialister. Medievirksomheden har også en afdeling, der varetager søgemaskineoptimering, som er skræddersyet til netop B2B virksomheder - og den sikrer både mere synlighed online og flere kunder i biksen for dens kunder. Grundlaget for denne afdelings succes med B2B søgemaskineoptimering, skal findes i Nordiske Mediers rødder.

Hvad er søgemaskineoptimering? 

SEO indebærer optimering af en hjemmeside til organisk at blive mere synlig i søgemaskinerne. Og hvordan gør man så det? I store træk handler det blandt andet om teknisk optimering af siden, som er tilpasset søgemaskinernes algoritmer. Her indgår metaindhold, URL-strukturer, hastighedsoptimering, brugervenlighed og evnen til at skrive tekster, der er skræddersyet søgemaskinerne, mens det samtidig fastholder læseren. Derudover handler det også om at forbedre virksomhedens linkprofil gennem linkbuilding. Alt sammen med øje for virksomheden selv, dens konkurrenter og målgruppe(r).

Få en gratis SEO-analyse af din virksomheds hjemmeside af Nordiske Medier

Fagligt stærk team i en fagligt skarp virksomhed

Når SEO-afdelingen i Nordiske Medier kan have succes med at lave søgemaskineoptimering, skyldes det naturligvis den fornødne indsigt, tekniske forståelse og erfaring på området. Udover kompetencerne inden for søgemaskineoptimering, har SEO-afdelingen i Nordiske Medier en helt klar fordel, når det kommer til deres B2B kunder. Modsat B2C, hvor der er fokus på at ramme meget mere bredt, skal man, når man som B2B virksomhed søger mere online tilstedeværelse i søgemaskinerne, have noget meget væsentligt for øje. Man skal fange et segment, som har rigtig meget indsigt i processer, ydelser og produkter - altså andre eksperter inden for et område. Derfor er det helt essentielt, at man formår at ramme denne smalle målgruppe, ofte inden for forskellige nicher, med noget kvalitetsindhold.

Det formår SEO-afdelingen i Nordiske Medier, og de trækker på virksomhedens vidensfundament som traditionsrigt erhvervsmedie. Indsigten i og forståelsen for B2B virksomheder og deres drift er nemlig helt enestående hos Nordiske Medier - og det giver en helt klar fordel for afdelingen, når de skal skræddersy indhold til og optimere kundernes hjemmesider. Som medie med netop ekspertise inden for erhverv, er der opbygget en helt gennemgående knowhow, som afdelingen trækker på i deres daglige arbejde. 

Resultatskabende søgemaskineoptimering 

Der er mange eksempler på succeshistorier hos Nordiske Mediers SEO-afdeling. Det ses blandt andet på resultater hos kunder, hvor de på mere end 10 søgeord har ligget på placering 100 på Google ved samarbejdets start - og flyttet sig alt fra 90 til 99 placeringer op, og dermed havnet på side 1 af Googles søgninger. 

Resultater som disse er med til at sørge for, at afdelingen har kunder, der har været med flere år i træk, og altså vælger at gentegne efter et eller flere års medlemskab. Den værdi man opnår, som kunde i SEO-afdelingen hos Nordiske Medier, er forskelligartet. Når en hjemmeside bliver søgemaskineoptimeret og arbejdet vedligeholdes, har man som virksomhed mulighed for at generere mere trafik til sin side. Er man synlig på de første sider af Google, vil man opnå flere eksponeringer og dermed have større chance for at sælge sine produkter. Og det at salget øges hos kunderne har direkte sammenhæng med de tiltag, som SEO-afdelingen har igangsat og vedligeholdt. 

Det øgede fokus, der er på SEO generelt set, har også gjort, at man som virksomhed ikke kan vende den anden kind til, for så kommer man til kort i forhold til sine konkurrenter - og der er altså meget salg at hente i takt med, at man ikke længere slår op i telefonbogen, når man skal have fat i en ydelse eller et produkt, men derimod søger direkte på Google. Det øger konkurrencen og dermed også de krav, der stilles til SEO-afdelingen, som skal levere kvalitet til deres kunder, og det formår de.  

Klik her og få lavet en gratis SEO-analyse af Nordiske Medier

En attraktiv samarbejdspartner

Når man vælger at indgå et samarbejde med Nordiske Medier, får man, udover søgemaskineoptimering, flere muligheder og fordele som kunde. Hos Nordiske Medier kan man nemlig få det hele. In house i Nordiske Medier tilbydes alt fra troværdig og dækkende erhvervsjournalistik til medierådgivning og print og online annoncering til netop søgemaskineoptimering. Det er ikke så overraskende, at SEO-afdelingen i Nordiske Medier går godt. Der er nemlig en direkte sammenhæng mellem det, som de tilbyder, og det som resten af huset beskæftiger sig med - og det kommer til udtryk i resultaterne. Som kunde hos Nordiske Medier får man indhold, der er skarpt, som er målrettet et videnspækket erhvervsliv, der kræver opdateret, indgående kvalitetsindhold.

Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094