23948sdkhjf

Ny digital tjeneste: Licitationens ejer udfordrer markedet for byggedata

I 113 år har formidling af udbud og licitationer til den danske bygge- og anlægsbranche samt omtale af og fakta om bygge- og anlægsprojekter været en stor del af Licitationen - Byggeriets Dagblads dna.

Den dna er naturligt givet videre til vores ejer og udgiver, Nordiske Medier A/S, som nu stepper gevaldigt op og lancerer Projektagenten, der bliver landets bedste overvågning af bygge- og anlægsprojekter.

Projektagenten er et digitalt abonnementsfinansieret produkt, der gennem et brugervenligt design og konkurrencedygtige priser har store ambitioner om at erobre væsentlige andele i markedet for data til byggebranchen.

Projektagenten er udviklet i et tæt samarbejde med kunder i netop byggebranchen, der har ønsket et produkt med et brugervenligt interface og adgang til Danmarks største udvalg af projekter, udbud og overvågning af referater fra udvalg og byråd i landets kommuner samt de fem regioner.

- Projektagenten står på skuldrene af al den viden, vi har om byggebranchen i Nordiske Medier. Vi kan derfor tilbyde virksomhederne et stærkt alternativ til de løsninger, som allerede findes i markedet i dag, siger adm. direktør Jesper Hansen fra Nordiske Medier, der er Nordens største B2B-mediehus med aktiviteter i Danmark, Sverige og Norge.

Find din næste byggeopgave

Kernen i Projektagentens forretning er en digital tjeneste, hvor kunderne fra byggebranchen finder deres næste byggeopgaver.

- Visionen i Nordiske Medier er, at vi skal gøre det nemmere for vores kunder at drive forretning og tjene penge. Med Projektagenten gør vi lige præcis det. Vi skal være en uundværlig leadgenerator for branchen, siger Jesper Hansen.

Det kommercielle potentiale er, ifølge Jesper Hansen, stort på dette marked, hvor Projektagenten bliver solgt som et selvstændigt produkt.

- Med Projektagenten styrker vi vores digitale position i et attraktivt kommercielt marked for data til byggebranchen markant, understreger Jesper Hansen og tilføjer:

- Qua Licitationens mere end 100 år lange erfaring som leverandør af fakta om bygge- og anlægsprojekter, er data om byggerier allerede en vigtig del af ikke bare Licitationen, men også Nordiske Medier.

- Det er derfor naturligt at drage nytte af disse kompetencer på området, og at det kommer Nordiske Mediers kunder til gode, påpeger Jesper Hansen.

Projektagenten er derfor født med Licitationens mangeårige viden om byggeprojekter og udbud, og der kommer nye til hver dag.

Et behov i markedet

Sitet blev lanceret for en uge siden, og de første kunder har allerede tegnet abonnement.

- Vi har lanceret produktet stille og roligt og kan konstatere, at der er et behov i markedet. De første kunder er allerede i hus. Men den store opgave starter først nu. Vi skal vise branchen, at vi mener det alvorligt og kan levere branchens bedste overvågning, siger Jesper Hansen, som forventer en to-cifret millionomsætning inden for en kort årrække.

Udover Licitationen - Byggeriets Dagblad udgiver Nordiske Medier blandt andet Mester Tidende, ArkByg, Kommunefokus samt portalen Building Supply, som alle har fokus på bygge- og anlægsbranchen.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.125