23948sdkhjf

Firma igangsætter revisionsundersøgelse efter svindelsag

For anden gang i år er installationsvirksomheden Kemp & Lauritzen involveret i en sag om mistænkelige køb

Installationsvirksomheden Kemp & Lauritzen igangsætter en revisionsundersøgelse. Det skriver den i en pressemeddelelse.

Revisionsundersøgelsen påbegyndes, efter at det i sidste uge kom frem, at en af virksomhedens tidligere medarbejdere er involveret i en sag om formodet svindel i Forsvarets Ejendomsstyrelse.

Ifølge administrerende direktør Peter Kaas Hammer vil man med undersøgelsen sikre sig, at der ikke er mere at komme efter.

- Vi arbejder for Forsvaret i hele landet, og jeg vil gerne sikre mig, at vi har fuldstændig fast grund under fødderne i forhold til det samlede kundeforhold, vi har med Forsvaret, siger han til Ritzau.

Kemp & Lauritzen opdagede sammen med Forsvaret i 2016 svindlen.

Læs også: Tiltalt i sag om bestikkelse afkræves millioner i erstatning

Personen, der var ansat i installationsvirksomheden, skulle angiveligt have svindlet sammen med en medarbejder fra Forsvaret.

Af anklageskriftet fremgår det, at en ansat i Forsvaret uretmæssigt fik renoveret sit hus til en værdi af mere end 1,7 mio. kr.

Fakturaerne for arbejdet blev angiveligt betalt af Kemp & Lauritzen, der til gengæld blev favoriseret i fremtidige kontrakter, lyder det.

Peter Kaas Hammer har tidligere udtalt, at den pågældende medarbejder blev politianmeldt og bortvist med det samme, efter at handlingerne blev opdaget.

Læs også: Tre konkurrerer om opgaver for 2,2 milliarder

Det er anden gang i år, at Kemp & Lauritzen er involveret i en sag om mistænkelige køb.

Tidligere på året kom det frem, at fire ansatte i virksomheden blev bortvist i en sag om mistænkelige køb af blandt andet telefoner og tablets. De skulle være købt i forbindelse med en kontrakt med Bygningsstyrelsen.

Den administrerende direktør mener dog ikke, at der vil komme nogen overraskelser med revisionsundersøgelsen.

- De sager, vi har haft, hvor der har været svindel mellem en af vores medarbejdere og en medarbejder på kundesiden, har vi jo heldigvis alle sammen selv opdaget.

- Og det siger noget om, at vores systemer heldigvis selv fanger, når der foregår noget, som er uhensigtsmæssigt, eller som er gement svindel. Og jeg har ikke nogen indikationer på, at der skulle være noget nogen andre steder, siger Peter Kaas Hammer.

/ritzau/

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.188