Rockwool har leveret ’historisk gode resultater’ i 2018, men Brexit, handelskrig mellem Kina og USA, gule veste i Frankrig og andre økonomiske indikatorer er også noget man holder skarpt øje med på direktionsgangen i Hedehusene: 
 
- Jeg ser mange usikkerheder i verden. Vi lavede rigtigt godt resultater i 2018 og ser yderligere fremgang i 2019, men væksten bliver på et lavere niveau, siger adm. direktør Jens Birgersson fra Rockwool med mere end 11.000 ansatte fordelt på 39 lande til Licitationen - Byggeriets Dagblad. 
 
Mindre vækst 
Den stærke fremgang i salget af stenuld er primært drevet af et øget behov for at nedbringe udledningen af varme fra bygninger samt i stigende grad også brandsikring. 
 
- Vi frygter ikke noget, men er beredte og holder øje med hvad der sker. Vi skal være agile og være i stand til at handle på nye udviklinger i markedet, siger Jens Birgersson. 
 
Selskabets omsætning steg til 19.9 mia. kr. mia. kr. i 2018 mod 17,7 mia. kr. i 2017. Det svarer til en vækst på 12,4 procent i salget. Fremadrettet forventer selskabet en vækst mellem 4 og 8 procent i indeværende år. Og væksten i salget af stenuld ventes at udvikle sig bedre end markedet for isolering generelt. Det er især ny lovgivning, der favoriserer stenuld på bekostning af eksempelvis plastik fordi stenuld er mere brandsikkert.
Rockwool-direktør: Jeg ser mange usikkerheder
Den danske producent af stenuld har netop præsenteret et solidt regnskab for 2018, men udsigterne for 2019 er mere brogede