23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Rambøll vinder stor bro-kontrakt i Indien

Rådgiveren skal projektere den 21,8 km lange broforbindelse Mumbai Trans Harbour Link

21/3-18 kl. 14.01: Oplysninger om kontraktsummen er tilføjet

Rambøll har vundet opgaven med at detailprojektere og føre tilsyn under anlægsfasen af Indiens længste bro over vand.

Mumbai Trans Harbour Link skal forbinde Mumbai med satellitbyen Navi Mumbai.

Projektet til 14 mia. kroner omfatter en seksbanet motorvej med to nødspor og en længde på 21,8 kilometer. Den nye bro er et afgørende led i at fremme vækst i Indien og give adgang til nye jobmuligheder og boliger for hundredtusindvis af indere i Navi Mumbai, som er under kraftig udvikling.

- Vi er utrolig glade for at blive tildelt dette fremtrædende projekt, som er i tråd med Rambølls strategi om at udvide vores aktiviteter inden for store broer og tunneller globalt. Det er med til at styrke vores position som en markant international spiller inden for design af broer, udtaler Lars Thorbek, der er direktør for Rambølls division Major Crossings i en pressemeddelelse

50 broeksperter
Rambøll bliver rådgiver for den indiske og sydkoreanske joint venture Tata Projects-Daewoo, som skal bygge 8 km af den samlede bro, der blev udbudt i to pakker. Ifølge Rambøll 

Rambøll oplyser ikke kontraktsummen, men bekræfter, at den er på et tocifret millionbeløb. Projektet vil beskæftige 50 af Rambølls broeksperter i Indien, Storbritannien og Danmark fuldtid under design- og anlægsfasen med opgaver inden for geotekniske studier, design af fundamenter, piller og overbygninger samt tilsyn på byggepladsen.

Projektet

  • Den samlede pris for projektet anslås at løbe op i 14 mia. kroner (2.2 milliarder USD).
  • Byggeriet starter i midten af 2018 og forventes at stå færdigt inden udgangen af 2022.
  • Det første år forventes 62.000 biler dagligt at krydse broen, hvilket vil stige til 200.000 biler dagligt efter 30 år, hvis Navi Mumbais internationale lufthavn er åbnet til den tid.

Kilde: Rambøll

BREAKING
{{ article.headline }}
0.204|