23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Iværksættere har lavet Airbnb for messer

Iværksættervirksomheden Feedsfloor har lavet en online messeplatform, der skal vokse til en mio. brugere i 2017

En ny dansk tech startup - Feedsfloor - vil disrupte markedet for messer med en selvbetjent online messeplatform.



På platformen kan alle med en profil være vært, udstille på eller besøge messer online. Når messen er live kan besøgende og udstillere chatte direkte med hinanden både lokalt og internationalt.



Det er kun halvanden måned siden, Feedsfloor blev lanceret, men interessen fra især udlandet har været stor. Den største ingeniørforening i Egypten har meldt sig på banen sammen med over 12.000 ingeniører, der vil bruge platformen til at afholde jobmesser for ingeniører og virksomheder og på længere sigt kæde deres virksomhedsmedlemmer sammen med internationale forretningspartnere.



Men også for de danske entreprenører kan messeplatformen bruges, forklarer direktør i Feedsfloor, Pernille Andersen.



- Byggebranchen vil kunne bruge platformen til at finde nye kunder. I dag er branchen meget mund-til-mund. På platformen får man mulighed for at promovere sig overfor nye kunder - også i udlandet. Desuden kunne man forestille sig, at kommunerne ville bruge onlinemesser til at lede efter virksomheder til opgaver, siger hun.



Virksomheden har allerede oplevet stor interesse fra byggeriet.



Chat med udstiller i Dubai

Globalt set afholdes der ifølge Feedsfloor op til 100.000 fysiske messer årligt. For branchen har udfordringen længe været, hvordan messearrangørerne skaber værdi online for deres udstillere.



Feedsfloor er gratis for messearrangører, mens udstillerne betaler for at blive set. Udstillerne får til gengæld en øget eksponering overfor de andre udstillere og besøgende.



For eksempel kan personer, som ikke kan deltage fysisk i en messe stadig komme i kontakt med udstillerne. Dermed kan en dansker besøge en messe i Singapore og chatte direkte med en udstiller fra Dubai.



Feedsfloors ejerkreds, der ud over Pernille Andersen består af to medejere, har selv stået på fysiske messer over hele verden og oplevet, hvordan virksomheder brugte hundredetusindvis af kroner på messestande og rejseomkostninger, men næsten ingen på at booste deres tilstedeværelse online.



- Det fysiske møde går aldrig af mode, men der er mange i dag, som ikke har tid eller råd til at rejse landet eller verden rundt. Derved går virksomheder glip af en masse potentielle kunder eller samarbejdspartnere. Det vil vi gøre noget ved, siger Pernille Andersen.



Ejerkredsen har selv lagt startkapitalen, men er lige nu på jagt efter venture-kapital. Målet er, at når 2017 er ovre, så er platformen gået fra 38.000 brugere i dag til en mio. brugere.



- Lige nu koncentrerer vi os om Mellemøsten, Europa og lidt Asien. Det skulle gerne give kapital til at komme bredere ud, siger Pernille Andersen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.187