23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Gipspladeleverandør vil rådgive helt fremme

Fermacell, der sælger gipspladeprodukter, har fået fat på det danske marked og vil satse på mere rådgivning og mindre spild

Niels-Jørgen Pallesen tager smilende imod i den gamle skole i landsbyen Gedved nord for Horsens. Den tidligere skole er nu lækkert indrettet med kontorer og udstilling samt værksteder til gæster, der skal prøve kræfter med at montere Fermacell-gipspladen.

Fermacell-produktet er ifølge den nordiske markedsdirektør forskelligt fra den gængse gipsplade det, at den er et ensartet produkt hele vejen igennem, bestående af gips og papir. Oftest ses de billigere udgaver af gipspladerne med gips i midten og papir på begge sider.

Et dyrere produkt
Af samme grund er det også en dyrere plade, men den har ifølge Niels-Jørgen Pallesen selvfølgelig også sine fordele.

- Og det er jo netop det, vi arbejder med på de nordiske markeder. At overbevise folk om at det kan betale sig at give lidt mere for en gipsplade af en seriøs kvalitet, siger han.

Niels-Jørgen Pallesen er MBA og handelshøjskoleuddannet, og det var en tilfældighed at han havnede i byggeriet:

- Jeg startede i Yton, som jo er en del af vores koncern, og har været chef for Yton i 10 år, indtil 2016, hvor jeg skiftede til stedet her som chef. Og det er en meget spændende tanke at tage elementbranchen over i gipspladebranchen, for det er helt forskelligt indrettet, når det gælder salgskanaler, siger han.

- Elementbranchen er betydeligt mere projektorienteret, og her tror jeg der er noget at lære for gipspladebranchen, som er meget orienteret mod trælasterne, som er vore primære kunder. Som det er nu, regner entreprenøren lynhurtigt ud, hvor mange kvadratmeter væg, der skal have gips på, og så bestiller han så der er rigeligt. Det kan vi gøre noget ved, for vi vil gerne undgå det spild, der er ved at arbejde på denne måde. Vi vil gerne bringe mere kvalitet ind i selve projektet og leverancen, så kunden virkeligt føler han får noget for pengene, siger Niels-Jørgen Pallesen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.188|