23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Her er Casas 2020-plan

Nu løfter entreprenørvirksomheden sløret for det ambitiøse omsætningsmål frem mod 2020

- Vi skal nå tre mia. kroner i omsætning i 2020. Det starter indefra, så det kan kun lade sig gøre, hvis vi har de mest tilfredse kunder, og det får vi kun, hvis vi har de mest tilfredse medarbejdere.



Sådan lyder ræsonnementet fra adm. direktør Michael Mortensen bag den strategi, der skal løfte den østjyske entreprenørvirksomhed til det næste niveau.



Casa-grundlæggeren erkender, det kan lyde banalt, at tilfredse medarbejdere giver tilfredse kunder. Men det er ikke bare luftige og uledsagede ord. Han og den øvrige ledelse vil blive målt på medarbejdertilfredsheden, som er et af flere nye initiativer fra kapitalfonden CataCap, som overtog 60 procent af Casa-aktierne i april sidste år.



- Vi har fået en HR-afdeling op at stå, hvor vi blandt andet måler medarbejdertilfredsheden. Medarbejderen kan investere i virksomheden, og vi kommer snart med nogle flere muligheder for uddannelse. Hele den palet er noget, de (CataCap, red.) har haft med og solgt ind i virksomheden, siger Michael Mortensen.



Han mener, at muligheden for medarbejderaktier kan være et område, hvor Casa kan skille sig positivt ud i en stadig hårdere kamp om medarbejdere.



- En del af det strategiske ved at sælge noget af butikken har været, at vi har lavet et aktieprogram, hvor vi kan tilbyde medarbejderne at blive medejere for derved at differentiere os. Det har 2/3 af de ansatte valgt at gøre, og det mærker vi også stor interesse for fra de folk, vi rekrutterer, siger Michael Mortensen, som forventer at udvide medarbejderstaben med 25 procent, så Casa har 150 ansatte i løbet af 2017.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.223