23948sdkhjf

Motorvej er nu udvidet fra fire til seks spor

Helsingørmotorvejen er med 80.000 daglige bilister en vigtig vejforbindelse mellem Nordsjælland og København
Asfalten er nu tromlet, og den sidste vejstribe er lagt, efter Vejdirektoratet i sidste uge åbnede udbygningen af Helsingørmotorvejen med tre kørespor i hver retning og 110 km/t.

Dermed er de seneste tre års omfattende vejarbejde slut for de cirka 80.000 bilister, der dagligt tager turen på den vigtige pendlerstrækning mellem Nordsjælland og København.

Med udbygningen får både fremkommeligheden og trafiksikkerheden et tiltrængt løft på den travle strækning mellem Gl. Holte og Hørsholm Syd.

”Enhver bilist ved, hvor irriterende det er at holde unødvendigt i kø og spilde kostbar tid. Det er bestemt noget, trafikanterne på Helsingørmotorvejen har kunnet mærke. Med udbygningen får erhvervsliv og borgere endnu bedre mulighed for at flytte sig til og fra hovedstaden,” siger transport- og bygningsminister Hans Christian Schmidt (V) i en kommentar.

For Vejdirektoratet var det dog med nød og næppe, at man kom i mål allerede nu, fortæller Jacob Pryds Winkel, der er projektleder i Vejdirektoratet.

”Vi har længe holdt øje med vejrudsigten, fordi arbejdet med asfalt og vejstriber er temmelig følsomt overfor vand. Truslen om store mængder regn de næste mange dage gjorde, at vi måtte sæt ekstra kul på maskinerne, så vi kunne nå at blive færdige i tide”, siger Jacob Pryds Winkel

Helsingørmotorvejen er med 80.000 daglige bilister en vigtig pendler- og erhvervsforbindelse mellem Nordsjælland og Københavnsområdet. Vejdirektoratet har fra 2013 til 2016 udbygget motorvejen fra fire til seks spor på en fire km lang strækning mellem Gl. Holte og Hørsholm S.

brahe
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109