23948sdkhjf

Niras forklarer byggeriets rådgivningsfaser i tegneserieform

For at opgradere medarbejdernes forståelse og for bedre at kunne formidle byggeriets rådgivningsfaser til kunder og samarbejdspartnere har Niras kreeret en tegneserie med otte billeder
Hos Niras har man arbejdet på at give en nemmere indføring i byggeriets rådgivningsfaser.

De forskellige faser er beskrevet i FRI og Danske Arks Ydelsesbeskrivelser for Byggeri og Planlægning 2012.

Her er der tale om et dokument på knap 40 sider i to spalter, som landskabsarkitekt Jeppe Goll fra Niras nu har kogt ned til en tegneserie med otte billeder.

Opgaven fik han af sin kollega, projektchef Kristoffer Sardemann, og tegneserien skal bruges til både at opgradere medarbejdernes egen forståelse samt som redskab til bedre at kunne italesætte og forklare de forskellige faser til kunder og samarbejdspartnere.

”Vi var hurtigt enige om, at det skulle være noget visuelt. En plakat, som var nem at gå til. Der skulle være noget blikfang og noget wauw-effekt, og via sparring kom vi frem til, at tegneserieformatet passer rigtig godt”, forklarer Kristoffer Sardemann.

For Jeppe Goll, der normalt visualiserer landskaber og bygninger i forbindelse med VVM for infrastrukturprojekter, var tegneserien en sjov og anderledes opgave.

”Det var en udfordring, for jeg er jo ikke en tegneserietegner. Nogle af personerne i tegneserien er karikaturer af kollegerne fra Byggeri, så nogen af dem kan man genkende på billederne. Men det vigtigste var at skabe nogle enkle billeder, som kunne fortælle en historie”, siger han i en nyhed på virksomhedens hjemmeside.

Sjovt og lønsomt redskab

Kristoffer Sardemann betegner tegneserien som et vigtigt redskab i forhold til at vise, hvor man er i en proces, hvad der kan forventes af rådgivere i de enkelte faser, og i hvilken detaljeringsgrad, man arbejder i.

Det forventer Niras kan ses på arbejdsglæden blandt medarbejderne, på at der ikke laves spildt arbejde i de enkelte faser samt på kvaliteten, foruden at tegneserien ventes at spille positivt ind på kundernes oplevelse af processen

Tegneserien er da også blevet positivt modtaget både internt og eksternt, fortæller Kristoffer Sardemann.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.156