23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Uændret tidsplan for ny Storstrømsbro

Storstrømsbroen indtil videre ikke påvirket af usikkerheden om Femern-forbindelsen




















Mens en række investeringer i at opgradere og elektrificere jernbanen mellem Ringsted og Rødby forsinkes, så vil man indtil videre følge den hidtidige tidsplan i processen med at opføre en ny bro over Storstrømmen. Det oplyser Erik Stoklund Larsen, der er anlægschef i Vejdirektoratet. Beslutningen om at opføre en ny Storstrømsbro er en konsekvens af den faste Femern-forbindelse, men i modsætning til de øvrige landanlæg skal Storstrømsbroen ikke finansieres af Femern-tunnelens brugerbetaling men i stedet af midler fra Infrastrukturfonden. I næste uge udløber fristen for at anmode om prækvalifikation, og planen er fortsat at kunne prækvalificere fem konsortier i maj. Kontraktunderskrivelse skal efter planen - og efter en konkurrencepræget dialog med de prækvalificerede - ske næste sommer. - Vi kører videre efter tidsplanen, indtil vi får besked om noget andet, og det håber vi selvsagt ikke vi gør. Der er en god kadence, og den vil det være ærgerligt at få slået i stykker, siger Erik Stoklund Larsen. Broen skal efter den hidtidige plan stå færdig i 2021, samtidig med hvornår man indtil for et par måneder siden regnede med at Femern-forbindelsen var klar til indvielse.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.141