Om Lyngby-Taarbæk Kommune vælger at droppe eller fuldføre planerne om en 15-årig funktionskontrakt om vedligeholdelse af asfaltbelægninger på 100 km veje samt stier og pladser er ikke afgjort endnu. Om halvanden uge skal kommunens økonomiudvalg tage stilling til sagen.
- Vi har indtil videre haft en orienterende samtale med de fem bydende, og så har vi sagen i Økonomiudvalget torsdag d. 23. maj, fortæller Bjarne H. Markussen, direktør i Lyngby-Taarbæk Kommune, og fortsætter:
- Efter mødet vil det stå mere klart, hvilken vej man går - om man vælger at opgive eller køre videre med funktionsudbuddet.
Lyngby-Taarbæk Kommune har ikke i igangsat vejvedligeholdelse finansieret af 2013-bevillingen. Det var meningen, at funktionskontrakten skulle være indgået og trådt i kraft 1. april i år.
- Hele bevillingen til asfalt generelt er friholdt for 2013 endnu og afventer det udbud, vi på den ene eller anden måde kører igennem nu, siger Bjarne H. Markussen.
Funktionskontraktens anslåede værdi ekslusive moms er 150 mio. kroner. Efter den mislykkede licitation har kommunen i samarbejde med rådgivningsvirksomheden Niras, som har været kommunens rådgiver i forbindelse med funktionsudbuddet, arbejdet på justeringer ud fra de ankepunkter, som asfaltvirksomhederne havde.