23948sdkhjf

Vejstribekonsortium tilbød laveste pris

Dansk Vejmarkeringskonsortium står til at vinde Vejdirektoratets udbud om genmarkering
En samlerabat på 20 procent, hvis samtlige entrepriser går til Dansk Vejmarkeringskonsortium, gør, at konsortiet bestående af LKF Vejmarkering og Eurostar bød den laveste pris til licitationen på tre entrepriser om genmarkering i Syddanmark og på Sjælland.

Oprindeligt var det Guide-Lines, der havde vundet genmarkeringsentrepriserne i forbindelse med Vejdirektoratets store samlede driftsudbud fra 2012, men Vejdirektoratet opsagde - som Licitationen tidligere har fortalt - kontrakterne og har et dagbodskrav på 966.000 kroner.

Vejdirektoratet har en stand still-periode på 10 dage, før kontrakterne om de genudbudte entrepriser endeligt træder i kraft, men lige nu står Dansk Vejmarkeringskonsortium til at vinde de tre genmarkeringsentrepriser med en samlet tilbudssum på 8.393.580 kroner inklusive samlerabat på 20 procent.

Store prisforskelle

Lemminkäinen havde tilbudt den laveste pris - 3.334.275 kroner - på entreprisen i Syddanmark. Guide-Lines’ bud på denne entreprise lå kun 26.175 kroner over Lemminkäinens. Dansk Vejmarkeringskonsortium tilbød en enkeltpris, der lå væsentligt højere end de to andre byderes, nemlig 4.310.350 kroner. Men med samlerabatten på 20 procent ligner prisen mere de andre priser, nemlig 3.448.280 kroner.

På genmarkeringsentreprisen i distriktet Hovedstaden var det kun Dansk Vejmarkeringskonsortium, der bød, og havde dermed den laveste pris på den entreprise.

På entreprisen, der dækker det øvrige Sjælland bød Guide-Lines og Dansk Vejmarkeringskonsortium - Guide-Lines med en pris på knap 1,7 mio. kroner, og konsortiet med en pris, der lå omkring 900.000 højere uden samlerabat. Med rabatten lyder prisen dog på knap 2,1 mio. kroner.

Bød igen

Selv om Guide-Lines er blevet smidt ud af de tre kontrakter, afholdt det ikke firmaet fra byde ind på to af kontrakterne igen.

Om baggrunden for at vælge at byde igen siger indehaver og direktør i Guide-Lines, Jesper Sørensen:

- Vi har erstattet mistede nøglemedarbejdere og har derfor det mandskab, der skal til for at løse opgaverme. Desuden havde vi en 50 procent større kapacitet på maskinarbejder ved opstart i år, end vi havde ved sidste års kontrakter. Det har inden avisens deadline ikke været muligt at få en kommentar til licitationsresultatet fra Vejdirektoratet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094