23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Målrettet projektledelse giver succes

Toprating hos kunderne øger omsætningen hos arkitektvirksomhed, der øger specialiseringen




















Kursskifte











Kant arkitekter har omlagt sin forretningsstrategi. Hvor virksomheden før arbejdede med mange forskellige byggeopgaver, fokuserer arkitekterne på Nørrebro i dag udelukkende på boligbyggeri og undervisningsbyggeri. - Igennem de seneste to år har vi specialiseret os, så vi i dag har flere rådgivningskompetencer inden for både renovering og nybygning. Vigtigst af alt har det betydet, at over 90 procent af vores kunder i dag giver os en A-rating, altså topkarakterer, efter Byggeriets Evalueringscenters standarder. Samtidig stiger antallet af nye kundehenvisninger, siger partner Uffe Bay-Smidt fra Kant arkitekter. Kigger man på de tørre tal, har Kant arkitekter oplevet en omsætningsvækst på 30 procent siden 2011 og havde i 2013 en omsætning på 26 mio. Som en naturlig konsekvens af øget omsætning er antallet af medarbejdere det seneste år vokset til cirka 30 personer. - Soliditetsgraden er på 39 procent, hvilket placerer os i den klart pæne ende af branchen målt på dette parameter, siger arkitekterne i en pressemeddelelse. Det strategiske kursskifte skal ses i lyset af flere forhold, fortæller ledelsesrådgiver og ny bestyrelsesformand for Kant arkitekter, Eggert Cederholm, som har været med til at lægge forretningsstrategien. - Kant arkitekter har siden 1980 arbejdet intenst med undervisnings- og boligområdet. Kæder man den historik sammen med kommunernes budgetterede investeringer i skoler samt renovering af almene boliger, er det et snusfornuftigt træk, at virksomheden nu går helhjertet efter undervisnings- og boligområderne. Et andet forhold har været, at de mindre byggeopgaver, som Kant havde en del af før, udgjorde 20 procent af omsætningen, men i praksis optog 50 procent af virksomhedens produktive tid. Det var ikke optimalt, siger Eggert Cederholm. Med i ligningen hører Kant arkitekters ekstra fokus på projektledelse, der angiveligt giver kunderne et overblik.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.136