23948sdkhjf

Anlægsnyt

REGION MIDTJYLLAND

CYKELSTIER - FAVRSKOV: Favrskov Kommune planlægger at etablere cykelstier fra Thorsø til Sall, fra Selling til Hadbjerg og i Lyngå fra Rækkevej til Lyngåvej. Der holdes et borgermøde om planerne den 26. juni, hvor kommunen informerer om processen for projekternes realisering. Der bliver mulighed for at komme med input, ideer, spørgsmål og kommentarer til projekterne. Projekterne forventes gennemført i 2014.

BYGGEMODNING - MEJRUP: Holstebro Byråd har en sag om byggemodning øst for Storåvej i Mejrup til behandling på sit møde i dag 17. juni.

Teknik og Miljø har udarbejdet skitseprojekt og økonomisk prisoverslag over anlægsudgifterne for byggemodning af en række parcelhusgrunde, og byggemodningen forventes igangsat til september. Byggemodningen indeholder blandt andet 570 meter fordelingsveje, 1600 m boligveje, jordbundsundersøgelse, museumsundersøgelse og grønne områder. Teknisk Udvalg indstiller og Økonomiudvalget anbefaler, at der meddeles en anlægsbevilling på 30.500.000 kroner.

KUNSTGRÆS - HAMMEL: En kunstgræsbane har længe været på ønskeseddelen i Hammel Gymnastikforenings fodboldafdeling, og det er også planen, at afdelingen skal have en bane. Favrskov Kommune har imidlertid forlangt, at banen flyttes 35 meter fra den først planlagte placering for at undgå, at naboerne bliver generet at støj. Området, hvor kommunen vil have banen flyttet til er imidlertid ikke drænet, og derfor koster det 1,8 mio. kroner ekstra at anlægge banen der. Det fortæller Aarhus Stiftstidenden.

Kommunens krav betyder, at banen ikke kan være klar til brug til september i år, som det ellers var planlagt, idet de ekstra penge først skal findes.

REGION HOVEDSTADEN

STØJVOLD - FARUM: Grundejerforeninger og Furesø Kommune har nu fundet en fælles løsning for støjvolden i Farum.

Støjen fra Hillerødmotorvejen er blevet dæmpet med den nye støjvold i Farum, men for en del af beboerne i Bavnebjærgspark og Bybækpark har glæden været blandet med ærgelse over, at volden har virket større end ventet. Kommunen og grundejerforeningerne har derfor drøftet mulighederne for at mindske generne uden at reducere den støjdæmpende effekt af volden.

Det er nu lykkedes, idet der er fundet en løsning, hvor toppen af volden skubbes længere ud mod motorvejen, og højden reduceres med mellem en halv og en hel meter.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11