Carlsberg lukker op for forandring
Carlsberg Group afslører på mandag det team, der skal gå videre med koncept for omdannelse af Ny Carlsberg Bryghus til Brand & Experience Centre
Carlsberg Group udskrev sidste år en international designkonkurrence om omdannelse af Ny Carlsberg Bryghus til et moderne Brand & Experience Centre. 64 teams bestående af 240 virksomheder fra 20 lande ansøgte om at blive prækvalificeret. Fem teams blev valgt ud, og deres visioner for det ikoniske bryghus blev udstillet i marts. På mandag 26. marts i Ny Carlsberg Bryghus vil juryen pege på en vinder og offentliggøre, hvilken vision og hvilket koncept, Carlsberg bør satse på. Mere end 2.500 københavnere så udstillingen, og tusindvis har givet deres mening tilkende under udstillingen og på Facebook. Juryens formand, Carlsbergs CEO Jørgen Buhl Rasmussen, vil offentliggøre vinderen og uddybe, hvorfor juryen og Carlsberg peger på netop denne vision for det kommende Brand & Experience Centre. Juryen består af desuden af blandt andre Lars Holten, fra Carlsberg Properties, af Khalil Younes og Anne-Marie Skov, begge Carlsberg Group, samt dr. Michael Dixon, Director, Natural History Museum og Mette Kynne Frandsen, partner og arkitekt, Henning Larsen Architects