Tredje spor på fynsk motorvej færdig før tid
Transportminister Magnus Heunicke (S) klipper snoren, når Den Fynske Motorvej E20 udvides fra fire til seks spor mellem Nørre Aaby og Middelfart den 6. oktober
Fremover bliver der bedre plads, for udbygningen af Den Fynske Motorvej mellem Nørre Aaby og Middelfart står klar til brug mandag den 6. oktober, hvor motorvejen går fra at være firesporet til at være sekssporet.
Strækningen på godt 10 km i forlængelse af Lillebæltsbroen vil øge fremkommeligheden og give bilisterne mindre ventetid i kø ved uheld. Oven i købet står den færdig før tid.
Arbejdet skulle egentlig først afsluttes til næste år. Men Vejdirektoratet og entreprenøren har arbejdet hurtigt, og derfor kan bilisterne allerede til oktober få bedre plads på vejen.
- Det her er endnu et eksempel på, at det kan lade sig gøre at levere store anlægsprojekter til tiden og til prisen og endda hurtigere end planlagt. Det er flot arbejde af Vejdirektoratet, entreprenøren og de hundredevis af arbejdere, der har knoklet for at få projektet færdig i rette tid. Trafikken på Fyn har i mange år været domineret af en stadig stigende mængde tung godstransport og pendlere. Det har været en stor mundfuld at klare for fire spor. Vi har set lange køer og tæt kørsel, især ved uheld. På strækningen lige før Lillebæltsbroen på Vestfyn har motorvejen haft kapacitetsproblemer, og det har været et stort ønske for os at gøre noget ved det. Derfor ser jeg frem til at komme til Middelfart og indvie de nye spor, siger transportminister Magnus Heunicke (S), som indvier det den nye strækning.
Bedre adgangforhold
Borgerne i netop Middelfart-området får med udbygningen markant bedre adgangsforhold til motorvejen gennem det nye tilslutningsanlæg 58a ved Aulbyvej. Det ekstra tilslutningsanlæg og de nye spor gør det nemmere at komme frem.
- Udbygningen bliver til fordel for erhvervslivet, som hurtigere får varer og medarbejdere frem og tilbage mellem landsdelene. Den gavner ikke kun motorvejstrafikanterne, men vil også styrke den regionale udvikling i Middelfart. Samtidig dæmper vi støjen på strækningen med støjdæmpende slidlag på asfalten og støjskærme, siger Magnus Heunicke.