23948sdkhjf

Ny arena bliver Royal

Den kommende multiarena i Ørestad i København har fået navn
Når den nye multiarena i Ørestad åbner i begyndelsen af 2016 bliver det under navnet Royal Arena.

Driftsselskabet bag den kommende arena, Danish Venue Enterprise, og bryggeriet Royal Unibrew præsenterede onsdag en langsigtet sponsoraftale, som blandt andet giver ret til at navngive arenaen.

- Og det er da et fantastisk navn. Det er vigtigt, hvad arenaen hedder, for det vil blive brugt igen og igen og bliver indarbejdet i danskernes bevidsthed, siger Dan Hammer, der er adm. direktør i Danish Venue Enterprise.

Også Carsten Nørland, direktør i Royal Unibrew, mener (måske knap så overraskende), at der er tale om et godt navn, som ikke virker så kunstigt som mange af navnene på store sportsarenaer i ind- og udland med sponsornavne.

- For Royal Unibrew er denne aftale interessant, fordi vi med navnet får en meget stor synlighed i forbindelse med Københavns og hele Danmarks nye arena. Det er i sig selv utroligt attraktivt og set fra et markedsføringsperspektiv noget, vi er meget stolte af at have opnået. Det er et perfekt match, siger Carsten Nørland.

Musik og sport

Det perfekte match opstår, fordi Royal Unibrew over mange år har opbygget en profil for Royal og rockscenen via Tak Rock, som støtter opkommende bands, fordi Pepsi er hyppig sponsor ved poparrangementer, mens Faxe Kondi og Heiniken knytter sig til sportsarrangementer.

- Netop musik og sport bliver kernen i Royal Arenas arrangementer, så derfor passer vores sponsorat og samarbejde fantastisk sammen med arenaens målsætninger, siger Carsten Nørland.

Han oplyser, at sponsoraftalen i første omgang er på fem år fra åbningstidspunktet.

- Når aftalen ikke har længere løbetid er det fordi, man juridisk ikke kan lave en længere aftale, men det siger sig selv, at man ikke stiller op til denne slags sponsorat og har tanker om at afslutte det, siger han.

Royal Unibrew-direktøren vil ikke oplyse sponsoratets størrelse, men vurderer, at det er et af Skandinaviens største af sin art.

Med aftalen skal Royal Unibrew i samarbejde med arenaen også være med til at udvikle og indrette barer, udskænkningesteder og lounges, ligesom bryggeriet bliver hovedleverandør til udskænkningsstederne.

Arbejdet i fuld gang

Arbejdet med at opføre den ny multiarena er i fuld gang. Råhusentreprenøren CC Contractors er således i gang med at støbe bundpladen. Tidsplanen er skubbet en smule i forhold til det oprindelige. Man forventer indvielse i første kvartal 2016.

Arenaen får plads til 15.000 personer ved koncerter og cirka 12.500 ved sportsarrangementer. Arenaen kan automatisk skaleres ned til en kapacitet på omkring 3.000 personer.

Det samlede pris for arenaen bliver 1,1 mia. kroner. Københavns Kommune og Realdania har hvert skudt 325 mio. kroner i projektet og har lige ejerandel i selskabet Arena CPHX, som opfører arenaen.

Dan Hammer vil ikke komme med noget bud på, hvad der bliver Royal Arenas åbningsarrangement. Det er ikke bestemt endnu.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11