23948sdkhjf

Jordarbejder og bro i udbud

I forbindelse med opgraderingen af Ringsted-Femern Banen skal der udføres meget store jordarbejder og bygges en bro. Det sker i i alt fire udbudspakker. Se dem i Licitationen i dag
Banedanmark inviterer leverandører til informationsmøde om tre jordentrepriser på Sydsjælland, Lolland og Falster og en broentreprise mellem Vordingborg og Masnedø i forbindelse med anlæggelsen af Ringsted-Femern Banen.

Banedanmark skal lave omfattende jordarbejder i forbindelse med opgraderingen af

Ringsted-Femern Banen, når Banedanmark skal anlægge et ekstra spor fra Vordingborg til Holeby og opgraderer strækningen mellem Ringsted og Holeby til 200 km/t. Samtidig skal der også bygges en ny, dobbeltsporet jernbanebro over Masnedsund.

I alt skal der fra sommeren 2015 laves jordarbejder på hele strækningen fra Ringsted til Holeby, som er fordelt på tre udbudspakker på henholdsvis Sydsjælland, Falster og Lolland.

Jordarbejderne består primært af etablering af banedæmninger og afvanding, fauna- og vandpassager og anlæggelse af midlertidige veje.

Dobbeltsporet jernbanebro

Den fjerde udbudspakke indeholder opgaven med at bygge en helt ny, dobbeltsporet jernbanebro over Masnedsund samt tilkørselsramper med støttevægge og spuns.

- Det er omfattende jordarbejder, vi skal i gang med på Ringsted-Femern Banen. Derudover skal vi også bygge en ny, dobbeltsporet jernbanebro over Masnedsund. Derfor inviterer vi til informationsmøde, hvor leverandører fra ind- og udland kan få gennemgået indholdet i de fire udbudspakker og få mulighed for at stille spørgsmål. Det vil samtidig være en oplagt mulighed for lokale entreprenører og leverandører til at komme i dialog med de større spillere på markedet, siger Jens Ole Kaslund, projektdirektør i Banedanmark.

Se udbuddene

De fire udbudspakker er netop annonceret i blandt andet Licitationen Byggeriets Dagblad og ansøgning om prækvalifikation til opgaverne skal være Banedanmark i hænde senest den 15. september i år. Ringsted-Femern Banen er et af Banedanmarks store anlægsprojekter, der frem mod 2020 skaber fremtidens jernbane, der skal gøre det muligt at fordoble passagerantallet og godstransporten. Når banen står helt færdig i 2021, vil det være muligt at køre 200 km/t mod de nuværende 120/160 km/t, hvorved rejsetiderne bliver markant sat ned.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094