23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Transportgigant ønsker trafiksikkerhedspolitik

En politik udelukkende for fragtmænd skal sætte fokus på risikoen for ulykker




Ti adfærdsregler



















Danske Fragtmænd lancerer i samarbejde med Rådet for Sikker Trafik en trafiksikkerhedspolitik for virksomhedens medarbejdere. Danske Fragtmænd har 1.600 biler på vejene hver eneste dag. Det giver som virksomhed stor synlighed i gadebilledet, men placerer også virksomheden i en konstant risikozone for uheld, både hvad angår personskade og skader på materiel. Med en politik på trafiksikkerhedsområdet fastsætter vi nu de retningslinjer, der skal være med til at skabe en endnu bedre trafikadfærd og trafikmoral blandt medarbejderne, udtaler HR- og kommunikationsdirektør Peter B. Jepsen. I starten af 2014 indgik Danske Fragtmænd et samarbejde med Rådet for Sikker Trafik, der har kompetencer inden for netop trafiksikkerhed, konceptudvikling og projektledelse. Godt et år senere har samarbejdet udmundet i en politik med ti trafikale adfærdsregler med holdninger til blandt andet spritkørsel, hastighed, brug af sele og uopmærksomhed. Politikken skal løbende understøttes af interne kampagner, hvor de enkelte regler kommer i fokus. - Vi skal fremadrettet reducere antallet af skader og ulykker yderligere og dermed forbedre arbejdsmiljøet for chaufførerne blandt andet i form af mindre sygefravær og mindre stress i hverdagen. Og så gør det selvfølgelig ikke noget, hvis vi eksempelvis også opnår brændstofbesparelser, generelle besparelser, og at summen af arbejdet kan bidrage til et styrket image, hvad angår trafiksikkerhed og miljørigtig adfærd, udtaler Peter B. Jepsen. Maria Bryld Hansen er projektleder i Rådet for Sikker Trafik og har bistået Danske Fragtmænd igennem processen. - En af de største udfordringer er at få trafiksikkerhedspolitikken til at leve i hele organisationen. Danske Fragtmænd har fra starten involveret medarbejderne. De har foretaget en spørgeskemaundersøgelse blandt alle chaufførerne og lavet workshops. Det gør, at de nu står med gode kort på hånden, idet de har fundet en fælles formel til at lykkes med en trafiksikkerhedspolitik, udtaler Maria Bryld Hansen. Med 25 fragtterminaler, 20 lagerhoteller, 3.000 medarbejdere og 1.600 lastbiler udgør Danske Fragtmænd Danmarks største nationale transport- og distributionssystem. Virksomheden, der er ejet af 44 lokale fragtmandsvirksomheder, leverer over 9 millioner forsendelser årligt for 40.000 erhvervskunder.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.234