23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Mange faktorer spiller ind

CO2-niveauet kan stige betragteligt i landets skolelokaler, hvis ikke indeklimaet er godt nok

Der er nok at holde styr på, når det gælder indeklimaet på landets skoler.





For indeklimaet består af mange forskellige faktorer som for eksempel ventilation, aktiviteter, belysning, akustik, byggematerialer og inventar. Derfor er det ofte nødvendigt med ekspertbistand, hvis det gode indeklima skal sikres.





- Selvom man jævnligt lufter ud vil CO2-niveauet i lokalet stige i det øjeblik, man lukker vinduerne. Det betyder, at der løbende er behov for udskiftning af luften i lokalerne – som vel at mærke er afstemt efter brugen og indretningen, og som ikke giver træk, siger Thomas Witterseh, der er specialist i indeklima på Teknologisk Institut.





De fleste skoler har ikke ventilationsanlæg, men udelukkende naturlig ventilation. Fra Arbejdstilsynets side er der derfor stor opmærksomhed på ventilation og CO2-koncentrationen i klasselokalerne.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094