Stark satser på pop-up butikker
Stark har åbnet en pop-up butik, der skønnes at spare byggeriet på Det Nye Universitet i Skejby for cirka 3,51 mio. kroner i tabt arbejdstid på årsbasis
Flere butikker på vej
Byggevarekæden Stark har åbnet en pop-up butik på byggepladsen ved Det Nye Universitetshospital (DNU) i Skejby ved Aarhus. Pop-up butikken har til formål at udgøre nem adgang til de mest anvendte byggematerialer for de mange udførende, der arbejder på den 9.000 kvm store byggeplads, så de undgår forsinkelser og tabte arbejdstimer på grund af manglende værktøj og materialer. - Vi vil gerne være med til at spare kunderne for en masse tid og besvær, siger Kåre Møller, trælastdirektør i Stark Aarhus, der påpeger, at det nemt tager en time i Aarhus-trafikken at finde vej til den nærmeste byggevareforretning. Tager man udgangspunkt i en 45 minutters køretur for to håndværkere, vil pop-up butikken - ifølge Stark - spare DNU-byggeriet for cirka 3,51 mio. kroner i tabt arbejdstid om året Og køreturen vælger mange umiddelbart at droppe. De to fuldtidsansatte i butikken har nemlig "rigeligt at se til", fremhæver Kåre Møller. - Vi har kun haft stigende omsætning hver eneste måned, siger han og understreger, at forventningen er, at butikken vil holde åbent, indtil byggepladsen lukker ned. En af de virksomheder, der har gjort brug af pop-up butikken er MT Højgaard. - Vi bruger butikken, når vi akut står og mangler småting som for eksempel en hammer, nye sikkerhedssko eller gummistøvler, fordi en af mændene pludselig har revet en sål i stykker. Her er det nemt og hurtigt lige at smutte ned i butikken, så vi slipper for at tage ind til byen eller vente på den næste leverance fra trælasten i Skejby, siger entreprenørvirksomhedens byggeleder, Henrik Holm i en pressemeddelelse. For at holde fast i nærhedsprincippet forestiller Stark sig, at pop-up butikken ved Skejby ikke bliver den sidste. - For os er det alfa og omega hele tiden at være på forkant med udviklingen i byggeriet, og håndværkeren oplever et voksende behov for endnu mere effektive byggeprocesser og minimering af spildtid. Derfor har vi planer om at opføre endnu flere pop-up butikker, blandt andet i forbindelse med opførelsen af Femern-forbindelsen, som bliver Nordens største bygge- og anlægsprojekt, siger Søren P. Olesen, Starks adm. direktør.