Det bliver med det yderste af neglene, hvis DB Netz skal være klar til åbningen af Femern-forbindelsen i 2029.
Det er i hvert fald det indtryk, som projektchef i DB Netz, Jutta Heine-Seela, efterlod, da hun gav en opdatering på konferencen RailCPH mandag, hvor især to ting vil give udfordringer.
Dem vender vi retur til.
KæmpeprojektSom tidligere...
I 2029 skal tyskerne være klar til Femern, men to ting giver bøvl
DB Netz har mere end travlt, hvis tyskerne skal være klar, til Femern-forbindelsen åbner i 2029. Især to ting presser planerne
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/76986947.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1600&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=899&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=1&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=371&accessToken=a79d92f01267dd09a477750c6620c7c2400cfef73f177f10aca2d2dcb1423dca)
Femernsund-tunnelen vil løbe 1,7 km under sundet. Projektet er kommet sent i gang, og det kan forsinke anlægget af tunnelen, siger DB Netz. DB Netz AG
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement