Banedanmark vil fremover benytte færre rådgivere i de indledende faser af sporprojekterne. I stedet vil Banedanmark selv stå for den del af arbejdet, fortæller anlægsdirektør Peter Jonasson.
- På den første del af projekterne bruger vi ikke rådgivere længere. Det, vi er gået i gang med at tage hjem, er den helt indledende fase, hvor man skal finde...
Banedanmark skærer ned på rådgiveropgaver
Visualisering af den dobbeltsporede jernbane, Ringsted-Femern Banen, som er ét af Banedanmarks allerstørste infrastruktur-projekter til dato. Den knap 120 km lange jernbane har et budget på 9,5 milliarder kr. Hele strækningen skal stå klar senest ved åbningen af Femern Bælt-forbindelsen i 2029. (Illustration: Banedanmark)
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Licitationen, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer