23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

B2B-salg skal matche privatsalg

Huscompagniet har ambitioner om at være en lige så stor spiller på B2B-markedet som på privatmarkedet i typehusland

Hos landets største husbygger, Huscompagniet, vil man i de kommende år gå benhårdt efter at opnå flere markedsandele på B2B-markedet.



Optimalt set skal området vækste med samme fart som privatmarkedet hos typehusproducenten, der i de seneste 12 år i gennemsnit har løftet omsætningen af salg af typehuse til private med 15 pct. om året.



- Det er ambitionen, siger adm. direktør i Huscompagniet, Martin Ravn-Nielsen, til Licitationen - Byggeriets Dagblad.



Huscompagniet har lige nu "nogle langsigtede strategiske mål" på B2B-området, men strategien og planerne skal i løbet af året justeres til, da interessen for det nye forretningsben har været større end forventet.



- Vi har nu udviklet konceptet, og vi har sagt, vi giver den gas nu. Vores salg er så bedre end forventet, og ud fra det må vi så lægge en ny plan, siger husbyggeren, der derfor endnu ikke vil sætte tal på forventningerne for top- eller bundlinjeniveau i indeværende eller kommende regnskabsår.



Vil vækste begge markeder

Martin Ravn-Nielsen lægger dog ikke skjul på, at ambitionerne på både B2B-markedet og privatmarkedet er store.



- Vi er den store spiller på privatmarkedet, men det er vi også på B2B-markedet. Vi har en stor volumen, og det giver nogle fordele. Derfor er jeg meget optimistisk, og jeg ser det som et stort forretningsområde for os.



Skal B2B-området med tiden være en ligeså stor del af forretningen som privatsalget?



- Hvorfor skal vi ikke kunne blive ligeså store på det område, hvis man kigger de næste 10 år frem?



- Det er en ambition, og det vil jeg gå benhårdt efter, tilføjer Martin Ravn-Nielsen, der i samme omgang understreger, at det er for tidligt at love noget.



- I det ligger der, at vores privatmarked også skal vækste i de næste ti år. Samtidig er toplinjevækst ikke vores eneste mål. Vi har også fokus på vores marginer, lyder det.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157