Byggefirmaet JJ Hansen Huse A/S har store ekspansionsplaner. Sidste år byggede firmaet 36 huse, og i år skal det tal næsten fordobles.
Virksomheden vil nemlig bygge 60 huse i Trekantsområdet i 2020. Det fortæller virksomhedens indehaver og direktør, David A. Brandt Klug, til Licitationen - Byggeriets Dagblad.
- Vi vil fremad. Vi vil op blandt de store. Vores mål er i første omgang at være den primære aktør i Trekantsområdet, siger han.
Netop det lokale fokus spiller ind på virksomhedens konkurrencesituation, vurderer direktøren.
JJ Hansen Huse har hjemme i Kolding og bygger udelukkende huse i en radius af 100 km fra domicilet. Sådan vil det også være fremover, selvom antallet af byggede huse skal fordobles.
- Vi vil fortsat være stærke på det lokale, siger han.
I Licitationen - Byggeriets Dagblads brancheanalyse fra september sidste år fremgår det, at JJ Hansen Huse i dag hører til blandt segmentets mindre virksomheder målt på både antal ansatte og egenkapital. I 2018/2019 havde virksomheden et resultat før skat på 2,6 mio. kroner.
Forventer godt regnskab
David A. Brandt Klug vil ikke løfte sløret for, hvad virksomhedens kommende regnskab forventeligt kommer til at lyde på, men pilen vender opad.
- Vi har en god forventning for regnskabet. Derfor har vi lige ansat tre nye medarbejdere, og vi er ved at udvide vores eksisterende domicil her i Kolding, så det bliver dobbelt så stort, siger han.
Nyt navn og logo
Ekspansionsplanerne indebærer også, at virksomheden har igangsat en stor markedsføringsstrategi, så de fremover kommer til at tiltrække endnu flere kunder.
1. marts skifter virksomheden navn til "Hansen Huse".
- Det sker jo egentlig, fordi vores firma er i en rivende udvikling, og så er det et naturligt skift. Vi skifter navn, logo og hjemmeside. Og så kører vi rigtig hårdt på med radioreklamer pr. 1. marts, og i efteråret får vi også tv-reklamer, siger David A. Brandt Klug og understreger, at virksomheden ikke skifter cvr-nummer, men blot navn og visuelt udtryk.
Grunden til de store ændringer skyldes, at virksomhedens identitet skal stå skarpere.
JJ Hansen Huse har bygget huse i over 50 år, og virksomheden har ikke kun fungeret som et byggefirma, men også er murerfirma. Det forvirrer kunderne, fortæller direktøren.
- Der er mange, der møder os for første gang. Så er det vigtigt, at vi helt skarpt fortæller, hvem vi er. Den her brandingstrategi skal gøre os mere synlige, men den skal også gøre vores identitet helt klar. Samtidig er de to j’er forvirrende at udtale, og vi synes bare, at Hansen Huse er et bedre navn, siger David A. Brandt Klug.
Husbygger vil bygge dobbelt så mange huse
JJ Hansen Huse skifter navn til Hansen Huse som et led i en massiv markedsføringsstrategi, der skal fordoble virksomhedens aktivitetsniveau i år