23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ekspert: Sådan skal du reagere, hvis du havner i en shitstorm

Der er flere ting, man skal have for øje, hvis man vil navigere sig sikkert ud af et stormvejr på de sociale medier

Det er ikke uset, at virksomheder kommer i stormvejr på de sociale medier.

Senest er G.V.L Entreprise af flere underentreprenører blevet beskyldt for underbetaling i et opslag på LinkedIn. Beskyldninger virksomheden afviser.

Men hvordan forholder man sig egentlig bedst som virksomhed, hvis uvejret raser?

Licitationen - Byggeriets Dagblad har spurgt Benjamin Rud Elberth fra Elbert Kommunikation, som er ekspert i sociale medier.

- Det første man skal gøre er at finde en faktaansvarlig, siger han og forklarer, at den faktaansvarlige skal sørge for at holde hoved og hale i sagen.

- Derefter skal man gøre sig bevidst, at man kan komme til at skulle svare på sagen, før man regner med det selv, fortæller han.

I den optimale verden skal svar først falde, når alle fakta er på plads, men man skal være parat til at svare ud fra det, man ved, fortæller han og understreger:

- Det første svar er ekstremt vigtigt. Det skal altid indeholde både hoved, hjerte og hænder. Og den helt rigtige grad er undskyldning. Man skal hverken over- eller underdrive det.

Hoved, hjerte og hænder
Når et svar indeholder "hoved" dækker det over, at man forklarer den situation, man står i. For eksempel ved at skrive, at man i øjeblikket får kritik på LinkedIn.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109