Malmos A/S ønsker fremover selv at drifte og vedligeholde de landskaber, virksomheden skaber. I den forbindelse opretter Malmos en drift- og vedligeholdelsesafdeling.
Produktionsdirektør og partner i Malmos, Søren Hansen, forklarer over for Licitationen - Byggeriets Dagblad, at Roskilde-virksomheden oplever efterspørgsel fra kunder, der ønsker, at virksomheden ikke kun skal anlægge men også stå for plejen i længere tid.
Han supplerer, at det er svært at give viden om projekterne videre, og at Malmos derfor har ønsket at holde arbejdet inhouse for bedre at kunne sikre, at de nyskabte landskab lever op til kundernes forventninger.
Malmos ønsker at stå for plejen af egne anlagte anlæg i en periode på et til fem år.
- Vi vil ikke rene driftsopgaver. Vi byder på nyanlægsopgaver, hvor driften følger med, supplerer Søren Hansen.
- Det er også 10 gange sjovere for os at se et anlæg være helt oppe og køre, før vi afleverer det, siger han.
Frontkvinde på plads
Til at stå i spidsen for den nye drift- og vedligeholdelsesafdeling har Malmos ansat Caroline Rathleff Bartholin, der er uddannet skov- og landskabsingeniør.
Sammen med en stab på 10 grønne folk skal hun stå for at pleje og drifte Malmos’ grønne anlæg.
Medarbejderstaben hentes både internt og eksternt, fortæller Søren Hansen, der oplyser, at ikke hele staben er på plads.
- Vi er på jagt efter to-tre driftsfolk, siger han.
Om ambitionen for afdelingen beskriver direktøren, at Malmos gerne vil derhen, hvor alle kunderne ønsker, at virksomheden skal drifte de skabte nyanlæg i flere år.
- Det kunne vi godt tænke os, siger Søren Hansen.
Malmos vil drifte egne skabte anlæg
Den grønne virksomhed går ikke efter rene driftsopgaver men derimod nyanlægsopgaver, hvor drift følger med i et til fem år