23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny strategi en succes for Optimera

Byggevarekæden Optimera har brugt de seneste 12 måneder på at implementere ny strategi, hvor blandt andet distributionen er blevet ændret

En større omlægning af distributionen samt et forstærket fokus på salg til lokale håndværkere har været en succes for byggekæden Optimera.

- De seneste to kvartaler er antallet af mindre og lokale håndværker-kunder steget, og salget er øget mærkbart og mere end branchen generelt, siger Peter Møller, der er adm. direktør i Optimera-ejeren Saint-Gobain Distribution Danmark.

I foråret 2018 præsenterede Optimera en ny strategi, hvor store dele af distribution og lagre skulle adskilles fra søster-selskabet VVS-grossisten Brødrene Dahl.

Kommerciel direktør Thomas Juul blev sat i spidsen for operationen, der inkluderede oprettelsen af seks nye distributionscentre. Den strategi er nu implementeret.

- Vi har udskilt lagre og distribution af de tunge byggevarer til seks nye distributionscentre. De betjener lokale kunder og vores 17 butikker i Danmark. Vi startede i maj og idriftsatte det sidste center i november, siger kommerciel direktør Thomas Juul fra Optimera.

Ingen synergier
Optimera tæller 17 byggecentre i Danmark og de seks distributionscentre er placeret geografisk i Aalborg, Aarhus, Grindsted, Odense, Ringsted og Karlslunde.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.161|