23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Børn hjælper trafikbudskab på vej

I forbindelse med den aktuelle Pas på min far-kampagne har Munck Asfalt inviteret skoleklasser ind for at gøre opmærksom på vigtigheden af at passe på de danske vejarbejdere

Pas på min far-kampagnen kører lige nu, og i den forbindelse har Munck Asfalt haft besøg af 3. klasserne fra Lynghøjskolen ved Roskilde.

Børnene har under besøget fået indsigt i Munck Asfalts arbejde og mulighed for at snakke med vejarbejdere.

Ifølge Peter Edwardsen, afdelingschef hos Munck Asfalt, har det været oplagt at invitere børnene ud og gøre dem til gode ambassadører for kampagnen.

- Pas på min far er et budskab i børnehøjde, og børnene er gode politibetjente. Vi har brug for deres hjælp til at fortælle mor og far, at de skal passe godt på fædrene langs vejene, som også gerne vil sikkert hjem til deres børn, forklarer han.

Peter Edwardsen påpeger, at er nemmere for børnene at forholde sig til vejarbejderne, når først de har mødt dem i virkeligheden og fået sat ansigter på. Det giver børnene en endnu større lyst til at passe på dem. Og det er der brug for.

- Vi er der ikke for at genere nogen men for at forbedre vejene. Det er ikke alle, der husker det. Jeg er overrasket over, hvor lidt nogle bilister tager ansvar, siger han.

Som en børnefødselsdag
Afdelingschefen henviser til, at ikke alle sætter farten ned ved vejarbejder men suser forbi og måske endda sender en midterfinger eller råber efter vejarbejderne.

Selv er Munck Asfalt netop en del af kampagnen for at gøre op med den adfærd og beskytte deres ansatte.

- Man kan ikke sige det nok, at det er vigtigt at passe på, understreger han.

Besøget af folkeskoleeleverne betegner Peter Edwardsen som en god oplevelse:

- Det var sjovt - lidt ligesom en børnefødselsdag bare med flere børn, siger han med et grin.

Foruden en kort introduktion til, hvad asfalt er, og hvorfor det er vigtigt at køre pænt forbi et vejarbejde, blev børnene inviteret til et "rigtigt" vejarbejde, som var blevet sat op på et afspærret område.

Her fik eleverne mulighed for at se, hvordan man lapper huller i vejen.

Børnene så også, hvordan lastbilen henter asfalt fra siloen, og i den forbindelse blev børnene vejet - hele 2.560 kg børn var på besøg.

Eleverne fik desuden udleveret sikkerhedsveste med kampagnelogoet på ryggen, så de fremover kan være med til at huske billisterne på budskabet, når klasserne er ude i trafikken - også når kampagnen ikke længere ruller langs vejene.

Pas på min far-kampagnen vil være synlig langs de danske veje frem til og med uge 20. Bag kampagnen står Asfaltindustrien og 3F.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157|