Morgendagen er længe ventet hos Enemærke & Petersen. Tirsdag bliver det nemlig afgjort, hvem der vinder et strategisk partnerskab med fsb, der er Københavns største almene boligorganisation med ejerskab af 13.000 familie-, ungdoms- og ældreboliger i hovedstaden.
Aftalen har en værdi af 3 mia. kroner og løber over fire år med mulighed for forlængelse i yderligere to år. En kontrakt vil derfor lægge en god bund i regnskabet hos Ringsted-entreprenøren, der er med i et af tre prækvalificerede teams til opgaven.
- Hvis vi skal kunne håndtere et strategisk partnerskab mere, skal der være ressourcer til det, siger direktør Henrik Mielke med henvisning til, at Enemærke & Petersen ikke har planer om at ekspandere voldsomt, før virksomheden ved, om man er købt eller solgt i forhold til strategiske partnerskaber, som Enemærke & Petersen aktuelt har budt ind på to af.
Glipper de begge, går Henrik Mielke til gengæld mere offensivt til værks.
- Vi bygger stadig mere nyt i den private sektor, og det er klart, at det er et område, vi vil satse endnu mere på, hvis vi ikke kommer med i et nyt strategisk partnerskab, siger direktøren.
E&P-direktør: Strategiske partnerskaber eller offensiv strategi
Enemærke & Petersen har mod på flere strategiske partnerskaber, men er også klar med en plan B