23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

LICITATIONEN MENER: Liker de unge din virksomhed?

Hvordan får du de unge til at synes godt om din virksomhed?



Spørgsmålet er aktuelt i en tid, da store generationer i byggeriet nærmer sig alderen for pension og efterløn. Og den nuværende andel af ansøgere til erhvervsuddannelserne - som lige nu er på 19 procent - ligger langt fra den politiske målsætning på 30 i 2025.



Kampen om de unges gunst er allerede i fuld gang. Den gode nyhed er, at selv om byggebranchen halter bagefter i digitaliseringskapløbet, så står virksomhederne med gode kort på hånden i kampen om likes fra de unge.



Det handler nemlig ikke om hverken elektroniske gadgets eller wi-fi-forbindelser, når de unge fra Generation Z vurderer en arbejdsplads. Tværtimod viser danske og amerikanske undersøgelser samstemmende, at nærvær, faste rammer og en dybere mening er blandt topprioriteterne hos de jobparate unge i starten af 20’erne.



Det har man gennemskuet hos blandt andre HP Byg, der siden 2017 har tilbudt de ansatte et målrettet uddannelses- og talentudviklingsprogram. I samme periode er medarbejderstaben vokset med 50 pct.



Det kræver altså hverken udgifter til SoMe-konsulenter eller særlige hensyn at gøre som den nordjyske entreprenørvirksomhed.



Tværtimod skal byggevirksomhederne finde de gamle dyder frem i erkendelse af, de er mere efterspurgte end nogensinde.



Stil krav og tilbød udvikling til gengæld. Giv personlig feedback. Og mød de unge i øjenhøjde - helt uden filter.

Lederen Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.14