23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Sådan integrerer man opkøb

El:Con udviklet en form for manual til integration af nye firmaer

I erkendelse af at ikke alle opkøb har fungeret optimalt fra begyndelsen, har service- og installationsvirksomheden El:Con A/S udviklet en opkøbsmanual.

Topchef Jesper Knudsen giver her tre gode råd:

Sæt opkøbet i system
- For år tilbage har vi ikke været dygtige nok til at håndtere opkøb, men det tænker jeg, at vi er ved at være rigtig gode til. Vi har en intern arbejdsgruppe til at tage sig af selve opkøbet, og en anden til integrationen. Vi har lavet en plan, hvor vi beskriver, hvad vi skal igennem. Fra 10 uger før overtagelsen og til 10 uger efter overtagelsen.

Vær ærlig
- En stor fejl er at tage den med ro og sige, at nu skal de nye medarbejdere lige vende sig til, at de ikke længere er en del af et lilla firma, men en stor virksomhed. Man skal ikke fortælle de nye medarbejdere, at vi bare fortsætter som hidtil. At der ikke sker forandringer. Alle ved, at det ikke passer, og det skaber utryghed. Det er kun et spørgsmål om tid. Vi har ikke købt dem for, at de bare skal fortsætte.

Fortæl nye medarbejdere, hvad der skal ske
- Man skal stille sig op og gøre det klart, hvad man vil, for der er rigtig mange spørgsmål hos de opkøbte medarbejdere. Så sørg for at have en holdning, så du kan svare på deres spørgsmål og fortæl, hvad du præcist vil gøre i pågældende situationer og hvornår.

Fortæl, at skiltene bliver skiftet i uge otte, at de nye firmabiler kommer i uge 12, og hvordan pensionsforholdene er. Så kan de lide det eller ikke, men det fjerner tvivlen. De skal have klarhed.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02