Er det useriøst og fjollet? Kan vi overhovedet tjene penge på det? Og bør vi som firma i byggebranchen overhovedet beskæftige os med kommercielle helligdage?
Overvejelserne var mange, da Eurodan-huse i år valgt at tage springet ved at forvandle et fuldt udsmykket udstillingshus til et rigtigt Halloween-hus med gravsten på plænen samt lys og edderkopper på huset.
Huset stod klar i midten af oktober, og på selve Halloween - som faldt onsdag i sidste uge - holdt Eurodan-huse så ekstraordinært åbent om aftenen.
- Vi valgte at gå linen ud på Halloween, også selv om det ikke umiddelbart er oplagt for et firma som vores, siger Thomas Dahl, administrerende direktør i Eurodan-huse, om satsningen, som nok mest forbindes med pyntede butiksruder og udstillinger i detailbranchen.
Ikke kun slik og ballade
Og Halloween-huset blev umiddelbart vel modtaget. I hvert fald havde Eurodan-huse hele 250 besøgende fordelt på to søndage op til Halloween samt på selve Halloween-aftenen, som stod for ca. 100 af gæsterne. Samtidig har virksomheden noteret sig, at besøgstallene på hjemmesiden også lå over normalen.
Men er der så penge i det for Eurodan-huse, eller var det bare slik og ballade?
Svaret blafrer endnu i den kolde efterårsvind. For selv om det ikke var et succeskriterie for satsningen i år, så fik Eurodan-huse faktisk et par seriøse kundehenvendelser på baggrund af Halloween-huset.
Langsigtet satsning
Og det får direktør Thomas Dahl til at erklære sig tilfreds med det, han sagtens kan se som en langsigtet satsning.
- Vores baggrund for det er, at når man skal bygge et hus, så handler det enormt meget om tryghed og tillid - og vi har haft nogle rigtig sjove og søde oplevelser med vores kunder ude i Halloween-huset, som vi ikke ville haft til et almindeligt kundemøde. Det, mener vi, er meget værd, så vi er klar til endnu en omgang næste år.