23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Afsætningskanaler justeres i teglbranchen

Det er stadig byggevaremarkedet, der afsætter teglprodukter, men der skal mere til

De primære afsætningskanaler for teglværkerne er fortsat byggevaremarkederne, det vil sige de store kæder, hvor håndværkerne og bygherrer køber deres byggevarer.

Men den markedsføring, der sælger produkterne og som blandt andet sker gennem Egernsund Tegl, der er salgsselskab for en række teglværker, er også rettet mod de tidligere led i tilblivelsen af en bygning. Det gælder blandt andet arkitekter og og eksempelvis typehusfirmaer.

- Vi taler med alle, der har indflydelse på, hvilke byggematerialer der vælges. Og her har arkitekterne jo en central rolle, siger Andreas Christensen til Licitationen.

Tegl og design
Han mener også at stemningen for anvendelsen af teglværksprodukter er blevet noget mere positiv:

- De store byer i for eksempel tyskland er blevet mere venligt stemt over for mursten og teglprodukter. Og vi ser den samme tendens her i Danmark. Måske har det at gøre med at man i højere grad ser bygninger ud fra en totaløkonomisk betragtning, for så kan vi jo miljømæssigt og energimæssigt sagtens konkurrere, siger han, og erkender samtidig, at det er en energitung branche, han er i.

- Men når man regner langsigtet, ser det anderledes ud, siger han.

Teglværkerne har også mærket snerten af pisken, idet energipriserne også er steget:

- Det har gjort at vi er blevet mere innovative, når det gælder løsninger til at bruge mindre energi i produktionen. Og konkurrencen er også så hård, at vi er nødt til at være skarpe på både pris, kvalitet og design, siger han.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|