Når medarbejderne i den fynske kloakvirksomhed FKSSlamson A/S er på kursus, og der arbejdes internt med at opkvalificere medarbejdere, samt tiltag omkring certificering, så er det mere end bare spørgsmålet om at holde sig ajour. 
 
Det handler ganske enkelt om, at man gerne vil holde sig helt skarp i konkurrencen, og være klar til at kunderne stiller yderligere krav. 
 
- Vi tror på, at det fremover ikke blot er en skarp lav pris, der tæller, når kunderne åbner vores tilbud på en ydelse. De vil stille andre krav for eksempel på miljøområdet, at vi kører rundt i moderne biler, og at vi i øvrigt har styr på teknikkerne og udstyret. 
 
Det siger Michael Nielsen, som sidste år tiltrådte som adm. direktør i selskabet, der på blot et års tid er vokset fra 135 til cirka 160 medarbejdere. 
 
Vokser ikke for vækstens skyld 
- Det er ikke en decideret vækststrategi vi kører, selv om vi gennem årene har overtaget et par virksomheder senest i Esbjerg. Vi har ikke et erklæret mål om en fast procentuel vækst om året, men vi vil selvfølgelig gerne være bredt repræsenteret geografisk, og kommer der en fornuftig henvendelse, som passer ind i vort verdenssyn, så kigger vi selvfølgelig på det, siger han til Licitationen - Byggeriets Dagblad. 
 
Blandt de to-tre største 
Når det kommer til konkurrence, så giver adm. direktør Michael Nielsen udtryk for, at konkurrencen er hård 
 
- Vi er vel to-tre større virksomheder i Danmark, der kan de ting, vi gør. Den anden store er Norva 24, men der er andre mindre firmaer, som også er dygtige, og dem konkurrerer vi jo med, når vi mødes i udbud i landets forsyningsselskaber. Og derfor skal vi være dygtige og skarpe på at levere en høj kvalitet, som er dokumenteret, siger Michael Nielsen.
FKSSlamson vil være bedre til det hele
FKSSlamson A/S er i gang med at certitificere sig inden for flere områder. Det er et sats på, at kunderne stiller flere krav - udover prisen