23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Intens proces at integrere medarbejdere

Hos Loxam arbejdes der intenst på at få tidligere Cramo-folk til at føle sig som en del af Loxam

Der er travlhed med at booke flybilletter hos Loxam. Det handler ikke om ferierejser, men om, at samtlige ca. 80 medarbejdere, som kom med over, der Loxam sidste år købte Cramo’s materieludlejningsaktiviteter, skal på kursus i Loxams internationale hovedsæde i Paris.

- Det gør vi for at integrere dem rigtigt i vores koncern og at give dem den rigtige forståelse af hvad Loxam er, og hvad vi står for. Så de tager derned i hold her hen over foråret - og der er ikke krav om, at de skal kunne flydende fransk, når de kommer hjem, smiler adm. direktør i Loxam Danmark, Hanne Baunsgaard, til Licitationen Byggeriets Dagblad.

- Det har været et år, hvor der faktisk er sket en del. For os har det jo primært været købet af Cramo-aktiviteterne, men vi er også i et marked, hvor jeg tror, at tingene fortsat vil flytte sig, siger hun videre.

Høj aktivitet
Der er fortsat et højt aktivitetsniveau i byggeriet, og det giver en naturlig efterspørgsel på materiel til leje i spidsbelastningsperioder.

- Vi oplever en pæn efterspørgsel, men vi er også nødt til at holde os skarpe, for der er hård konkurrence, siger Hanne Baunsgaard. Firmaet er nummer to i hierakiet af danske udlejningsvirksomheder, kun overgået af GSV Materieludlejning, som dog også er et godt stykke større end Loxam.

Interne kurser
- Vi arbejder meget med at få vores organisation til at køre så effektivt som muligt, med fokus på kunden. Det er hele tiden kunden det handler om, og hvordan vi kan servicere ham eller hende bedst muligt, siger Hanne Baunsgaard.

Derfor kører der udover "integrationsprocessen" med de tidligere Cramo-medarbejdere også interne kurser for alle øvrige, der skal være med til at rette fokus mod kunden. Det samme gælder CSR - virksomhedens sociale ansvar, som også bliver formuleret og får et løft.

- Vi har sammen lagt afdelinger i Greve og Køge, og I Odense samler vi nu aktiviteterne i den tidligere Cramo-afdeling, fordi den ligger mest hensigtsmæssigt i forhold til motorvejen, siger hun og tilføjer at hovedkontoret i Loxam Danmark fremover vil ligge i Glostrup, som også er Cramo’s tidligere kontor.

- Det handler simpelt hen om, hvad der er mest praktisk og mest attraktivt for kunder og medarbejdere, tilføjer hun.

Loxam vil, når omlægningerne er klar i løbet af første kvartal i år, være på 29 afdelinger fordelt over hele landet.

Løbende investeringer
- En række af vores afdelinger bliver opgraderet, fordi vi gerne vil indføre det samme koncept i alle afdelinger, sådan at der er en rød tråd igennem organisationen. Og det er netop farven rød, der er gennemgående i firmaets profil udadtil, og det kommer til at gælde for skrankerne i alle afdelinger. Desuden kommer der et ensartet udtryk over salgsmontrer, kaffehjørne med videre, så man ikke er i tvivl om, hvor man er.

Og så er der selvfølgelig hele investeringssiden, hvor der løbende indkøbes nyt materiel, dels for at udskifte slidt materiel, men ikke mindst også for at tilpasse det til markedstendenserne.

- Som de fleste nok vil kunne se, så sker der et mindre skrev fra de store anlægsarbejder over mod byggeriet, og det stiller jo nogle andre krav til materiellet. Det vurderer vi selvfølgelig løbende og køber ind derefter, siger Hanne Baunsgaaard.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.153|instance-web04