23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Udlejer satser på syv kundecentre

Udlejningsfirmaet Ramirent trimmer sit netværk af kundecentre

Fra 2018 vil udlejningsfirmaet Ramirent have kundecentre i Greve, Hillerød, Kalundborg, Odense, Fredericia, Vejle og Århus.

I tillæg vil Ramirent være fysisk repræsenteret på såkaldte udlejningssatellitter på Horsens havn og flere større byggepladser i landet.

- Resultatet er, at vi vil være mindre omkostningstunge og mere fleksible, mobile og dynamiske i forhold til at placere os midlertidigt på nye lokationer, hvor bygge- og anlægsaktiviteten er høj. Det er i stærk overensstemmelse med Ramirents grundtanke om at tilbyde midlertidige, men bæredygtige og værdiskabende løsninger for vores kunder, siger direktør, André Bakke.

Stort fokus
Han henviser til at en satellit på en byggeplads giver kunderne mindre spildtid ved afhentning af materiel og at kunderne kan blive personligt rådgivet på stedet, samt at transportomkostningerne bliver væsentligt mindsket.

Ramirent har gennem effektiviseringer de sidste tre år løbende forbedret sin indtjening, til trods for at kundecenternetværket har været hårdt påvirket at ugunstige leasingkontrakter på lejemålene på nogle af de nu lukkede kundecentre.

- Vi har de senere år styrket vores kundeservice ved at etablere et call-center, som tager en væsentlig del af alle kundehenvendelser og servicerer kunden fra rådgivning, bestilling, levering, afmelding og returnering samt fakturering. På den måde får vores kunder en professionel og ensartet service på et højt niveau, uanset om de bliver betjent lokalt af kundecenteret eller af vores call-center, siger André Bakke.

Ramirent har også i de seneste år styrket sin logistik ved at videreudvikle deres to servicecentre i henholdsvis Greve og Fredericia.

Servicecentrene forestår hovedparten af klargøringen og al reparation af materiellet.

Direkte service
- Idet størsteparten af kundernes behov kan serviceres direkte fra disse centre, er behovet for at være fysisk til stede lokalt derfor blevet markant mindre. Vi konstaterer også at antallet af "selv-henter" kunder er faldet de senere år til fordel for at kunderne ringer, bestiller og får materiellet leveret, hvor det skal anvendes, siger André Bakke.

- Vi har siden 2016 investeret et tre-cifret millionbeløb i nye maskiner. Samtidigt har vi også fået en større pulje af maskiner samlet i Greve og Taulov, som sikrer en større tilgængelighed og leveringssikkerhed på det større grej. Og vores servicecentre har også over de seneste år forbedret kvaliteten på eftersyn og vedligehold af maskiner, som har øget den effektive produktionstid på det udlejede materiel - alt sammen til gavn for vores kunder. Dette understøtter vores vision om at blive branchens foretrukne partner indenfor materieludlejning og samlede løsninger, siger André Bakke.

Ramirent er finsk og har udlejningsvirksomhed langs store dele af den østlige del af Østersøen.

Selskabet fik i Danmark problemer med indtjeningen i finanskrisen, men har siden fokuseret skarpt på at fokusere forretningen og at få styr på omkostningerne. Resultatet er blevet at selskabet øger indtjeningen, men er til gengæld ikke vokset meget på omsætning i de senere år.

Væksten skal ifølge Ramirents direktør André Bakke blandt andet i et tidligere interview komme fra den mere projektorienterede del af markedet, hvor han ser store muligheder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.131|