23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Øget kundefokus giver pote hos byggerigigant

Saint Gobain Distribution Denmark vokser på både top- og bundlinje, og en ny strategi skal sikre fremtidig vækst hos selskaber som Brødrene Dahl og Optimera

Der var fremgang at spore på alle parametre for Saint Gobain Distribution Denmark i 2016.

For andet år i træk vokser både top- og bundlinje i den danske distributions afdeling af den verdensomspændende franske byggekoncern.

Især på bundlinjen er fremgangen på 103 procent til 59 mio. kroner markant.

Da den nye direktør Jesper Faurholdt kom til for to år siden præsenterede virksomheden et underskud på 18 mio. kroner, men både i 2015 og 2016 kunne virksomheden notere sig markant fremgang på bundlinje og en mindre omsætningsvækst. Udviklingen skaber tilfredshed i hele virksomheden.

- Jeg er bestemt tilfreds. Vi har samlet flere af vores brands i større enheder, og skabt et bedre samarbejde på tværs af vores brands. Der er sket noget stemningsmæssigt i organisationen, hvor vi har forbedret trivsel og arbejdsglæden, siger Jesper Faurholdt.

Grundlæggende forandring
Saint Gobain Distribution Denmark er moderselskabet til grossistvirksomheden Brødrene Dahl, vvs-virksomheden Øland og byggemarkedskæden Optimera, og fælles for koncernens selskaber er en ny strategi.

Efter at have besøgt selskabets fysiske butikker og en række af kunderne umiddelbart efter sin tiltræden, stod det klart for direktøren, at der var behov for at ændre på et grundlæggende kerneområde. Nu skulle kundernes behov fylde mere.

- Vi er lykkedes med at skabe en bedre kundeoplevelse både fysisk i vores butikker men også på vores digitale platforme. Vi arbejder mere struktureret med at behovsafdække vores kunder, for at gøre deres processer mere smidige, siger Jesper Faurholdt

Små skridt frem
Den nye strategi har betydet, at virksomheden på tværs af brands er lykkedes med at lokke nye kunder til, men endnu vigtigere har mindre kunder vokset sig større, og det ser Faurholdt som en væsentlig del af strategiens succes.

Han understreger, at Saint Gobain Distribution Denmark arbejder tålmodigt med strategien, der egentlig er tænkt som en 2020-plan.

- Vi er stadig ikke på det niveau, vi skal være på endnu. Vi kommer til at se en fortsat udvikling, hvor vi bygger langsomt på. Det bliver ikke store kvantespring.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.188|instance-web03