To strategiske beslutninger
Enemærke & Petersen A/S tog to væsentlige strategiske beslutninger ved indgangen til andet halvår af 2016.
Virksomheden havde med adm. direktør Henrik Mielkes egne ord ”is i maven” og holdt fast i i sin organisation, selvom den ville køre med en overkapacitet i en periode på grund af få opgaver. Det har gjort, at entreprenørvirksomheden i dag har det rigtige antal ansatte til ikke mindst det strategiske partnerskab med Københavns Kommune og skal ansætte færre, end hvis Enemærke & Petersen havde skåret ned, da udsigterne til flere opgaver ikke var der.
Samtidig blev entreprenøren mere selektiv i valget af opgaverne, da de igen blev udbudt. Når der ikke er vundet opgaver i lang tid, opstår der nemt en tendens til at byde på mere end, virksomheden kan klare. I stedet for at byde på alt der kom, valgte Enemærke & Petersen de opgaver, der lå bedst til virksomheden og arbejdede intenst og fokuseret med dem. De opgaver entreprenørvirksomheden fik hjem i efteråret, lå da også langt over forventningerne og lukkede en del af det hul, som Enemærke & Petersen havde tabt i første halvår af 2016.
Enemærke & Petersen A/S tog to væsentlige strategiske beslutninger ved indgangen til andet halvår af 2016.
Virksomheden havde med adm. direktør Henrik Mielkes egne ord ”is i maven” og holdt fast i i sin organisation, selvom den ville køre med en overkapacitet i en periode på grund af få opgaver. Det har gjort, at entreprenørvirksomheden i dag har det rigtige antal ansatte til ikke mindst det strategiske partnerskab med Københavns Kommune og skal ansætte færre, end hvis Enemærke & Petersen havde skåret ned, da udsigterne til flere opgaver ikke var der.
Samtidig blev entreprenøren mere selektiv i valget af opgaverne, da de igen blev udbudt. Når der ikke er vundet opgaver i lang tid, opstår der nemt en tendens til at byde på mere end, virksomheden kan klare. I stedet for at byde på alt der kom, valgte Enemærke & Petersen de opgaver, der lå bedst til virksomheden og arbejdede intenst og fokuseret med dem. De opgaver entreprenørvirksomheden fik hjem i efteråret, lå da også langt over forventningerne og lukkede en del af det hul, som Enemærke & Petersen havde tabt i første halvår af 2016.