23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Licitationen
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fast forbindelse hurtigst muligt

DI beklager udskydelsen af Femernforbindelsen med foreløbig ét år, så arbejdet ikke kommer i gang i 2014, men først midt i 2015. Branchedirektør Michael Svane fra DI Transport tager udskydelsen til efterretning, men hæfter sig samtidig ved, at udskydelsen "på ingen måde sætter spørgsmålstegn ved selve forbindelsen":

- Vi ser naturligvis helst, at forbindelsen gøres færdigt så hurtigt som muligt og opfordrer i den forbindelse til, at det allerede nu overvejes, om der er dele af projektet, som kan fremskyndes, siger Michael Svane. Den faste forbindelse over Femern Bælt er Nordeuropas største anlægsprojekt og den foretrukne tekniske løsning er en sænketunnel med fire motorvejsspor og to elektrificerede togspor.

Blandt projekter, der kan fremskyndes, tænker Michael Svane ikke mindst på motorvejs- og jernbaneforbindelserne, herunder elektrificeringen på den danske side.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.125